بیش از ۹ هزار میلیارد ریال به "چرام " تخصیص یافت

یاسوج - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۲ سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۹ هزارو ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی شهرستان چرام اعتبار مصوب شد.

جهانگیر شاهینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبارات در ۲ سفر چندین برابر چند دولت است که با تزریق اعتبارات شاهد رشد و توسعه این شهرستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در دور دوم سفر رییس جمهور ۵۸۳ میلیارد تومان برای شهرستان چرام اعتبار مصوب شد.

شاهینی تصریح کرد: تزریق اعتبارات طرح های عمرانی از روز شنبه در سراسر استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بازدید از شهرستان چرام طرح های عمرانی خوبی در حوزه راه، راه روستایی، آموزش، آب و بهداشت و درمان درست اجرا ست که با تزریق اعتبارات شاهد شتاب بخشی آنها خواهیم بود.

شاهینی تصریح کرد: با توجه به سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم، اعتبارات خوبی برای توسعه منطقه محروم زیلایی چرام در نظر گرفته شده است.

وی احداث پل بر روی رودخانه روستای بید انجیر، نبود آب آشامیدنی سالم و جاده دسترسی را از مهمترین مطالبه و خواسته مردم منطقه زیلایی دانست و اضافه کرد: اعتبارات خوبی در این زمینه برای محرومیت زدایی از این منطقه مصوب شده است.

در سفر دوم با عنایت رئیس جمهور مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های رفاهی استان پیش بینی استان و در حوزه راه پنج هزار همت پیش بینی شده است.

همچنین در این سفر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور اجرای طرح های اشتغالزا تصویب شد.

سید علی احمدزاده به همراه تعدادی از مدیران کل استانی از مناطق مختلف شهرستان چرام بازدید و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد.

بیش از ۹ هزار میلیارد ریال به "چرام " تخصیص یافت

منطقه بید انجیر در گذشته شامل بیش از ۴۰۰ خانوار بوده که به دلیل مشکلات فراوان بسیاری از خانواده ‌ها مهاجرت کرده و اکنون حدود ۸۰ خانوار در روستاهای منطقه پراکنده هستند.

راه های ارتباطی شهرستان چرام ۵۵۸ کیلومتر است که ۱۲۶ کیلومتر از این راهها اصلی و فرعی و ۴۳۲ کیلومتر راه روستایی هستند.

شهرستان چرام دارای ۲ بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیت ۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب هشت هزار و ۸۹۰ خانوار در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۰ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha