مجمع روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد به کار خود پایان داد

مشهد- ایرنا- اعضای مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها که از دهم آبان ماه در مشهد گرد هم آمده‌اند، روز پنجشنبه بدنبال صدور بیانیه ای با محوریت توجه به مسائل فرهنگی در مدیریت‌شهری به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در اختتامیه اجلاس شصت و نهم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در مشهد، بیانیه پایانی این اجلاس توسط «جمشید عین بیگی» رییس شورای شهر بجنورد قرائت شد.

اعضای مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها در این بیانیه خواستار تدوین نقشه مسائل فرهنگی در برش شهری با محوریت مدیریت‌شهری شده و خاطر نشان کرده‌اند: حوزه فرهنگی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است و شوراها، شهرداری ها و مجموعه‌های فرهنگی متصل به آنها در این خصوص نقش و مسوولیت زیادی دارند، اما متاسفانه در اسناد فرا دست فرهنگی کشور به این مهم توجه نشده و حتی نامی از شوراها به میان نیامده که لازم است، مسوولیت فرهنگی کشور به این موضوع توجه جدی تری و نگاه جهادی داشته باشند.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: با عنایت به ارسال لایحه دولت در خصوص ساماندهی حاشیه شهرها به مجلس شورای اسلامی و با توجه به اهمیت موضوع نحوه مواجهه با این چالش برای مدیریت شهری، لازم است موارد پیشنهادی مجمع مشورتی با توجه به قوانین بالادست و وظایف سایر دستگاه های اجرایی احصا و برای اعمال در لایحه مذکور توسط دولت محترم در جمع‌بندی نهایی لحاظ شود.

در ادامه عنوان شده است: با توجه به توزیع ناعادلانه امکانات و بودجه بر اساس شاخص جمعیت شهرها و عدم در نظر گرفتن خدمات ارایه شده در شهرهای با ظرفیت زائر پذیری و گردشگری بالا به جمعیت غیر مقیم در آن محدوده، پیگیری اصلاح روند موجود به منظور تقویت هر چه بیشتر زیرساخت های زیارتی و گردشگری در دستور کار پیگیری های دولت قرار گیرد.

این بیانیه ادامه می دهد: توجه به رویکرد استفاده از انرژی های پاک در حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی های شهرها و همچنین متن صریح ماده ۱۳ قانون حمایت از سامانه‌های حمل‌و نقل ریلی شهری و حومه، تاکید بر تعیین‌ تعرفه مصارف برق اتوبوسرانی و قطارهای شهری و حومه، براساس کمترین تعرفه تعیین شده است، پیشنهاد می شود موضوع توسط شورای‌ عالی استانها پیگیری و از وزیر نیرو نیز مطالبه گردد.

در ادامه عنوان شده است: برگزاری اجلاس شصت و نهم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شهر مشهد برگ دیگری بر دفتر جامعه شورایی کشور افزود و باعث انسجام و همبستگی بین شوراهای مراکز استانها و زمینه‌سازی مناسب در جهت تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای نو به منظور از میان برداشتن چالش‌های مدیریت شهری شد .

همچنین این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آورده است: این روزها جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی در بمباران وحشیانه غزه مظلوم، جهان را در شوک و بهت فرو برده و وجدان هر انسان آزاده‌ای را مالامال از درد و خشم کرد.

این بیانیه می افزاید: رژیم صهیونیستی با این جنایت که مصداق بارز جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان و بیماران بی‌پناه است، اوج سفاکی و رذالت خود و بی‌اعتنایی به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشید، امروز کودکان، زنان و مردان غزه تاوان ایستادگی، عدالتخواهی و آزادیخواهی خود را پس می‌دهند.

مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان با تصریح بر حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید و اعلام کرد: اگر سردار سلیمانی نیست، مکتب سلیمانی هست و راه شهید سلیمانی و مقاومت همچنان پابرجاست. اینک لازم است تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند.

به گزارش ایرنا، شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانهای کشور طی روزهای ١٠ و ١١ آبان ماه در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha