فرمانداران چهارمحال و بختیاری امکانات و تجهیزات شعب انتخابات را فراهم کنند

شهرکرد – ایرنا – رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران و بخشداران در فرصت باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات پیش رو، نسبت به برطرف کردن مشکلات و ایجاد تجهیزات لازم در شعب رای‌گیری اقدام لازم را انجام دهند.

محسن حسین میرزایی روز پنجشنبه در پایان شانزدهمین نشست ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از کارهای مهمی که این روزها هیات‌های اجرایی باید در شهرستان‌ها و بخش‌ها انجام دهند جانمایی شعبه‌های رای است که فرمانداران و بخشداران باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: فرمانداران و بخشداران در قالب بازدید میدانی از محل‌های پیشنهادی شعبه‌های رای‌گیری امکانات، تجهیزات، ارتباط فیبر نوری و مابقی موارد مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار داشت:

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه حساسیت در خصوص تامین امکانات و برطرف کردن کاستی‌های شعبه‌های رای‌گیری بیشتر باشد، این امر به هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: عوامل برگزاری انتخابات تلاش کنند مشکلات برخی از شعبه‌های رای‌گیری در سال‌های گذشته را برطرف کنند تا انتخابات امسال با کمترین مشکل در سراسر استان برگزار شود.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر هیات‌های اجرایی در۱۲ شهرستان و ۱۷ بخشداری این استان تشکیل شده است و این هیات‌ها با نظارت هیات نظارت استان کار اجرای انتخابات را در استان برعهده دارند.

حسین‌میرزایی گفت: همچنین کمیته سیاسی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی مستمر و موثری با هدف افزایش مشارکت آحاد مردم و گروه‌های مختلف سیاسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کمیته سیاسی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به مردم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم میدان‌دار و تصمیم گیرنده اصلی در انتخابات هستند گفت: آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی جامعه حضور پر شور و افزایش مشارکت مردم را به دنبال دارد.

به گفته حسین میرزایی، همچنین کمیته سیاسی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با همکاری کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و صدا و سیما و رسانه‌ها استان با هدف افزایش مشارکت مردم نسبت به برگزاری میزگردهای مختلف با حضور کارشناسان، صاحب نظران و متخصصان در حوزه انتخابات، مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام کند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفندماه گفت: برابر قانون متقاضیان داوطلبی در مجلس خبرگان رهبری می‌توانند چهاردهم تا ۲۰ آبان به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۸ برای ثبت نام (شخصا یا نماینده آن‌ها که به صورت کتبی و رسمی معرفی می‌شود) در فرمانداری مرکز استان، وزارت کشور و یا فرمانداری شهرستان قم حضور پیدا کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: مدارک مورد نیاز ثبت نام متقاضیان حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان شامل اصل شناسانامه، اصل کارت ملی، اصل مدرک حوزوی، عکس ۴*۶ و پرسشنامه‌ای که باید به صورت حضوری تکمیل شود، است.

حسین‌میرزایی افزود: حداقل سن برای داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان رهبری ۴۰ سال تمام است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha