۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85278585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش شدند

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85278585
۶۸ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش شدند

اصفهان_ ایرنا_ وزیر آموزش و پرورش گفت: ۶۸ هزار معلم جدید جذب نظام تعلیم و تربیت کشور شدند.

به گزارش ایرنا،رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در «گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدنساز استان اصفهان» با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته مغفول واقع شده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در امر مدیریت مبتنی بر نیروی انسانی نیاز به زمان دارد و نمی‌تواند کم و کسری‌های چندین ساله گذشته را یک شبه جبران کند.
وی افزود: جذب معلم خارج از برنامه از طریق خرید خدمت، حجمی و سایر روش‌ها و نیز کم توجهی به دانشگاه فرهنگیان، امری اشتباه بوده است اما کمبود معلم یک دهه گذشته مبتنی بر سیاست خلاف تحول سند بنیادین، نیاز به نقشه راه دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جذب ۴۳ هزار معلم جدید بر اساس ماده ۲۸ قانون آموزش و پرورش و ۲۵ هزار معلم از طریق دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و در مجموع جذب ۶۸ هزار معلم جدید برای جبران این کاستی‌هاست.
وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم دامن پاک آموزش و پرورش را به سیاست آلوده کنیم اما کم و کاستی‌های امروز نتیجه ترک فعل‌های گذشته است و نباید وزارت آموزش و پرورش را متهم به کم کاری کرد ریرا این وزارتخانه امسال بیش از سال های قبل، تعداد زیادی بازنشسته داشته است.
صحرایی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان چند سال گذشته مطرح اما دو سال گذشته متوقف شد و این در حالیست که اجرا نشدن قانون سال های گذشته موجب این حجم از بازنشستگان آموزش و پرورش در سالجاری شده است.
وی تاکید کرد: قانون رتبه‌بندی و آموزش ضمن خدمت موجب ترسیم رشد معلمی است و قانون ترسیم رشد معلمی در آینده تدوین، تصویب و ابلاغ می‌شود تا معلمان در مسیر رتبه‌بندی در تمام شاخص‌ها قرار گیرند.

برگزاری بیش از پنج میلیون ساعت آموزش
وزیر آموزش و پرورش گفت: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت آموزش تاکنون برای معلمان در سالجاری ارائه شده است و این میزان معادل ۴۰ درصد آموزش در کل ساختار دولت است.

وی بیان داشت: مسیر تحول از کلاس های درس می‌گذرد و تاکنون پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه جدید در دو سال گذشته ساخته شده است و بطور متوسط هر روز کاری در کشور هشت مدرسه ساخته و به فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه شده است.
صحرایی بیان داشت: دولت سیزدهم پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه در دو سال ساخته است و ما انتظار داریم قانونگذاران و دولتمردان با حمایت خود، وضعیت کنونی آموزش پرورش را بهتر کنند.
وی افزود: همه باید برای رونق آموزش و پرورش تلاش کنیم، زیرا ثمره عمر ما در این نهاد رقم می‌خورد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نتیجه کوچک‌انگاری آموزش و پرورش و کم توجهی به این دستگاه، صدمات بزرگی از نظام خانواده گرفته تا جهان اسلام وارد خواهد ساخت.

انتخاب معلمان طبق سند تحول صورت گرفته است
صحرایی بیان داشت: بزرگترین چالش ما این است که معلمی را شغل نمی‌دانیم و هنوز بابت افراد انتخاب نشده در حال پاسخگویی هستیم زیرا ما بدنبال افراد عاشق در این راه بودیم.
وی تاکید کرد: به شهدای نامدار اصفهان شهادت می‌دهم که بهترین انتخاب معلمان را طبق سند تحول آموزش و پرورش برگزیدیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه کار معلمی از ساخت انرژی هسته‌ای هم مهمتر است زیرا همان دانشمندان هسته ای را معلمان باید تربیت کنند و ما برای پذیریش معلمان برتر با کسی تعارف نداریم.
وی اضافه کرد: ما در مقابل انتخاب معلمان مسوولیم و در آینده باید پاسخگوی کودکان شکوفا نشده جامعه باشیم.
صحرایی بیان داشت: معلمی را نمی توان با سایر شغل ها مقایسه کرد زیرا ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم و افسران این جنگ نیز معلمان هستند.
وی خطاب به معلمان گفت: مراقب قاتل خاموش معلمی یعنی پدیده" تکرار" باشید و در این مسیر مطالعه خود را افزایش داده و دانش خود را به روز کنید و در راستای اهداف و تولید آموزشی بکوشید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان باید بدانند که هیچکدام از اعمال آنها اثر قطعی کنونی ندارد بلکه جنبه آینده سازی دارد.
وی یادآور شد: مشکل معلمان امروز شناخت ادراکی و آموزشی بر اساس دنیای دانش‌آموزان امروز است لذا آنها باید روش‌های درسی خود را تغییر دهند زیرا با روش های گذشته نمی توان کودک امروز را تربیت کرد.

به گزارش ایرنا، امسال یک میلیون دانش‌آموز و یک هزار و ۲۰۰ معلم در سرِ کلاس‌های درس استان اصفهان حاضر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha