۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85278601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازگاری با محیط زیست در تولید صنایع دستی جدید رعایت شود

یزد - ایرنا - معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر محصول آفرینی، بازارسازی و بازارآفرینی گفت: محصولات صنایع دستی باید متناسب با کاربری های جدید در دنیای امروز و با توجه به ملاحظات محیط‌زیست تولید شود. 

به گزارش ایرنا، "مریم جلالی" روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه موتابی شهید علی موتابی در میبد افزود: گذشتگان باهوش و آینده نگری توانستند با مواد اولیه در دسترس محصولات مختلفی را بدوزند، ببافند و استفاده کنند و ما نیز در عصر حاضر وظیفه داریم هنرهای دستی را احیا می‌کنیم آن را به ادبیات توسعه و محصولات جدید از این مواد اولیه متصل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های اجرایی می توان صنعتگران صنایع دستی را توانمند ساخت و در این زمینه ایجاد زنجیره ارزش این صنعت از آموزش تا فروش باعث رونق هرچه بیشتر آن می شود.

موتابی یکی از صنایع‌دستی شهرستان میبد است که در آن پشم بز را به نخ تبدیل و محصولاتی مثل چادر عشایر را از آن می‌بافند که مشتریانی از سیستان و بلوچستان و سمنان دارد، این محصول در برابر آب نفوذناپذیر است و تا حد زیادی خاصیت ضد آتش دارد و به سرعت با آتش درگیر نمی‌شود.

رشته صنایع دستی موتابی در روستای بفروئیه شهرستان

میبد در شاخه مهارت دست‌بافته‌های سنتی با شماره ‎۱‎۰‎۶‎۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری همچنین از آموزشگاه کاربافی و کارگاه زیلو بافی و شهرک سفال میبد بازید کرد.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha