بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از پروژه بزرگ گردشگری صلوات‌آباد سنندج

سنندج- ایرنا- «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان، امروز (پنجشنبه) از کلان پروژه منطقه گردشگری صلوات‌آباد سنندج دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز با حضور در کردستان که همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از اعضای دولت به کردستان انجام شد، از پروژه بزرگ گردشگری صلوات‌آباد سنندج دیدن کرد.

در این طرح بزرگ گردشگری، افزون بر پروژه‌های جنگل‌کاری و آبخیزداری، ‌یک هزار و ٧٠٠ هکتار زمین برای طرح‌های گردشگری لحاظ شده استَ، مقدمات این پروژه با سرمایه‌گذاری ٥٠ میلیون دلاری بخش خصوصی و بیش از پنج هزار میلیارد ریالی از محل اعتبارات دولتی آغاز شده است.

ضرغامی در ادامه از مجموعه گردشگری شاسوار سنندج دیدن کرد و چند اصله نهال را به‌ صورت نمادین در این منطقه گردشگری کاشت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح پنجشنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه‌اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیان، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha