مقیمی: ولایت فقیه راهنمای اصلی تشخیص جبهه استکبارستیزی است+فیلم

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مولفه استکبارستیزی باید در قشر دانشگاهی تحقق پیدا کند، گفت: ولایت فقیه راهنمای اصلی در تشخیص جبهه استکبارستیزی است.

سید محمد مقیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره بازخوانی وقایع ۱۳ آبان و همچنین وظایف دانشجویان امروز در ایفای تکلیف خود در مقوله استکبارستیزی گفت: در روز ۱۳ آبان در سال های مختلف رویدادهای مهمی ازجمله شهادت دانش آموزان، تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه اتفاق افتاده است که وجه مشترک همه این رویدادها مبارزه با ظلم و استکبار است.

رییس دانشگاه تهران گفت: همانطور که در گذشته افراد زیادی برای مبارزه با ظلم و استکبار جان فشانی کرده اند، به طور قطع امروز این نقشی که دانش آموزان و دانشجویان و همه آحاد ملت دارند، باید نسبت به ظلم ستیزی پررنگ تر باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه بین استکبار و جهان اسلام همیشه وجود داشته و امروز نقش استکبار در مبارزه با حق طلبان مضاعف شده است، افزود: در این فضا استکبار به شکل عریان تری نسبت به گذشته با حق طلبی و عدالت خواهی مظلومان در کشورهای اسلامی و به ویژه فلسطین مبارزه می کند.

مقیمی افزود: نیاز است که مولفه استکبارستیزی در قشر دانشگاهی تحقق پیدا کند و برای این منظور به طور قطع مولفه اول آن این است که جنبه استکبار را به خوبی بشناسیم چرا که استکبار جبهه گسترده ای است.

مقیمی: ولایت فقیه راهنمای اصلی تشخیص جبهه استکبارستیزی است+فیلم

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: زمانی که صحبت از جنبه استکبار می کنیم، فقط با یک کشور یا دولت یا نظام و ارتش مواجه نیستیم؛ فکر و ایده این موضوع می تواند در سراسر دنیا وجود داشته باشد.

وی گفت: وقتی صحبت از مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است می کنیم، باز هم طیف آن گسترده است؛ بنابراین در شناخت استکبار و افعال استکبار و شناخت مظلوم باید به تشخیص برسیم که نیاز به معیارها و راهنمایی داریم که به طور قطع تبعیت از ولایت فقیه به عنوان راهنمای اصلی می تواند در گام اول در این تشخیص کمک کننده باشد.

مقیمی افزود: در گام دوم حتما باید همانطور که خداوند متعال به همه ما تکلیف کرده است که در مقابل ظلم بایستیم، نباید در مقابل ظالم بر اساس این تکلیف شرعی ساکت باشیم و وظیفه همه ما از جمله دانشگاهیان است که با مال و جان و قلم و گفتار از مظلومان دفاع کنیم.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در این فضای پیچیده برای به عقب راندن استکبار که تعیین کننده است ایفا کنیم که البته مقدمات آن در کشور فلسطین فراهم شده است.

وی اضافه کرد: موضوعی که شاید چند سال پیش رسیدن به این نقطه به نظر دشوار می رسید اما امروز این وعده الهی محقق شده است و از طرف دیگر برای اینکه بتوانیم عاقبت به خیری را برای خود رقم بزنیم، حتما باید در دشمن شناسی و مبارزه با استکبار و دشمن پیشگام باشیم.

مقیمی با بیان اینکه امروز هم در عرصه بین المللی خمیرمایه اصلی استکبارستیزی است، ادامه داد: رویدادهایی که شاید قدمت آنها به بیش از ۵۰ سال می رسید اما برای این دوره معاصر هم هنوز تازه است چرا که استکبار و ظلم همچنان وجود دارد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: این روزها که مصادف شده با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی پناه و مظلوم غزه، نه تنها موضوع استکبارستیزی کمرنگ تر از گذشته نشده بلکه پررنگ تر هم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha