۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85278651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج سازندگی ۶۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه آبخیزداری اجرا کرد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را از نیازهای اساسی کشاورزان در روستاها عنوان کرد و گفت: بسیج در این زمینه ۶۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در نشست کارگروه بسیج سازندگی خراسان شمالی اظهار کرد: تمرکز ما بر محرومیت زدایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، حاشیه شهرها و شهرهای کوچک و کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که برخی از آن فاقد مدرسه، آب آشامیدن، جاده مناسب و خانه بهداشت است بنابراین مشکلات این مناطق به وسیله شبکه بسیج احصا شده و اولویت ها برای برطرف کردن مشکلات با وزارت خانه ها تطبیق داده شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه در کشور قابلیت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری وجود دارد اما تنها در ۲۰ میلیون هکتار، مطالعه انجام شده است.

وی گفت: مردمی کردن اقدامات بیسج از اولویت هاست و باید ساختار منعطف برای به میدان آوردن همه ظرفیت های مردمی فراهم شود.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: اولویت های شناسایی شده در روستاها و مناطق کم برخوردار، تامین آب آشامیدنی سالم، تامین آب کشاورزی، اجرای جاده بین مزارع و راه های روستایی و مسکن است.

وی در ادامه به جنایت های رژیم صهیونبستی در غزه اشاره کرد و گفت: غزه سرآغاز فصل نوینی از نبرد با استکبار است و حماس هیمنه پوشالی رژیم کودک کش اسرائیل را زیر سوال برد.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: شکست استکبار، آمریکا و انگلیس به مرور زمان خود را نشان می دهد، غزه یک مینیاتور از عاشورا است، جایی که مقاومت ها در حد اعلی خود را نشان می دهد و هر چه زمان به جلو می رود، شرایط به نفع فلسطین رقم می خورد.

راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در ۹ استان

رییس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایجاد و راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در ۹ استان کشور گفت: دهمین آن در خراسان شمالی راه اندازی می شود، دهکده اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصادی بالا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha