۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85278692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعبه ویژه  حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن  و اصناف  در کاشان تشکیل شد

کاشان - ایرنا - شعبه ویژه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف روز پنجشنبه در آیینی با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان و رییس دادگستری و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعدادی از صاحبان اصناف کاشان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا،رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگاران گفت:شعبه ویژه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف با هدف حل و فصل مشکلات قانونی آنها از امروز «۱۱ آبان» در این شهرستان آغاز به کار کرد.

حمید بهرامیان افزود: شهرستان کاشان ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب ۴۶ اتحادیه و ناحیه صنعتی این منطقه حدود ۲ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرستان های کاشان،نطنز و آران و بیدگل دارد که مسلما این تعداد واحد صنفی و صنعتی ، مشکلات و چالش‌هایی هم دارد که لازم بود یک مرجع قانونی و تخصصی برای حل و فصل مشکلات با رویکرد مصالحه تشکیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت شعبه حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات و تخلفات واحدهای صنفی و صنعتی افزود: ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که مشکلات و موضوعات این قشر با نگاه تخصصی و با رویکرد اصلاح ذات‌البین و در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود.

وی اظهار کرد:گرچه توجه به صلح و سازش در تمام پرونده‌های قضایی، مورد توجه است، اما در شعبه حل اختلاف به آن توجه ویژه شده و حتی می‌توان گفت فلسفه وجودی این شورا بر اساس صلح است.

رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان بیان کرد: شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان شامل سه عضو است که ابلاغشان توسط رییس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه صادر می شود.

بهرامیان گفت:نظر اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان به عنوان سازش نامه به یکی از شعب شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و تبدیل به گزارس اصلاحی شده و پس از تایید آن توسط قاضی شورای حل اختلاف به مثابه حکم قاطع قضائی بوده و دارای ضمانت اجرایی است.

در پایان این جلسه مصطفی اصفهانیان به عنوان رییس ، حسین ناصری،رضا لاجوردی و رضا نوابی بع عنوان اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان احکام خود را از رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان دریافت کردند.

نزدیک به یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی کوچک و بزرگ در سه شهرک، چهار ناحیه و ۶ لکه صنعتی شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha