فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به کاهش رشد سرقت در سطح استان از ۱۳ به ۲ درصد ابراز اطمینان کرد که به دنبال اقدامات امنیت محور پلیس ترمز دزدی در استان کشیده شده است و این روند کاهشی طی ماه‌های آینده بازهم ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» امروز پنج‌شنبه در همایش جامع "امنیت محله محور" در سرسرای علامه طباطبایی کنگاور اهتمام پلیس برای برقراری امنیت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کرمانشاه با همکارانم عهد کرده ایم که آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه بدون اشاره دقیق به جزییات آماری مهار سارقان و کاهش دزدی در سطح استان افزود: امروز پلیس خدمتگزار واقعی مردم است و به آن افتخار می کند کما اینکه تقدیم بیش از ۵۰ شهید دلیل خوبی بر این ادعاست تا ثبت شود در عمل خادم مردم بوده و هدفی جز برقراری امنیت و آرامش مردم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت مردم و جامعه را خدشه دار کنند، افزود: پلیس با هر فرد هنجارشکن و قانون گریز که با هر نیت و انگیزه ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند و یا به اموال دیگران دست درازی نماید، قاطعانه و قانون مدارانه برخورد خواهد کرد.

سردار حاجیان تصریح کرد: همانگونه که در گذشته هم عنوان شده کرمانشاه به هیچ عنوان مکان امنی برای مجرمان، هنجارشکنان و افراد قانون گریز نیست و برخورد پلیس با این افراد چنانچه دست از رفتار خود برندارند سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

رییس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: بخش دیگری از وظایف پلیس در حوزه ایجابی و نرم است، آن جایی که به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهد شد و در کنار دستگاه قضایی مطالبات مردم را از دستگاه های اجرایی مطالبه خواهد کرد.

وی گفت: پلیس نمی تواند نظاره گر مرگ هموطنان و همشهریان خود در سوانح جاده ای باشد بنابراین با شناسایی نقاط حادثه خیز از دستگاه های متولی می خواهد آن را اصلاح کنند و اگر این اتفاق نیفتد آنگاه هم آن دستگاه کم کار را به مردم معرفی و هم علیه آن اعلام جرم خواهد کرد.

سردار حاجیان به آغاز اقدامات امنیت محور پلیس کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا و طی ماه های اخیر خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

وی به تداوم طرح های امنیت آفرین پلیس اشاره کرد و گفت: مردم ولایتمدار کرمانشاه مطمئن باشند وضعیت رو به بهبود امنیت استان تداوم خواهد یافت و در ماه های آتی شرایط بهتری را شاهد خواهند بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم کنگاور آن ها را جزو شهروندان نمونه استان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: همکاران ما در این شهرستان شبانه روز برای امنیت و آرامش مردم تلاش می کنند و افتخارشان هم خدمتگزاری به چنین شهروندان اصیل و نجیبی است.

سردار حاجیان همچنین اظهار کرد: در طرح امنیت محله محور ریش سفیدان و معتمدان و مردم نقش مهمی دارند و از آن ها می خواهم که به پلیس در اجرای طرح ارتقای امنیت کمک کنند تا شاهد برچیده شدن حضور مجرمان از محله و شهر و دیارمان باشیم.

همه سازمان ها و نهادها برای برقراری امنیت مطلوب به کمک پلیس بیایند

امام جمعه کنگاور در همایش جامع امنیت محله محور اظهار داشت: امنیت محصولی جمعی است و لازم است همه سازمان ها، دستگاه ها و نهادهای مسوول برای برقراری امنیت مطلوب و حفظ آن به کمک پلیس آمده و سهم خود را برای این مهم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا حسینی» با بیان اینکه امروز امنیت خوبی در کشور حکم فرماست، افزود: این امنیت با تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح خصوصا ماموران جان برکف انتظامی که شبانه روز در حال انجام ماموریت هستند حاصل شده است.

فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

امام جمعه کنگاور با اشاره به وجود برخی مشکلات در جامعه نظیر بیکاری، این معضلات را زمینه ساز وقوع جرائمی مانند سرقت دانست و گفت: وقتی همه دستگاه ها احساس تکلیف کرده و برای حل مشکلات پای کار بیایند شاهد کاهش جرائم نیز خواهیم بود.

پلیس رکن امنیت آفرینی در جامعه است

فرماندار کنگاور نیز در این همایش، پلیس را رکن امنیت آفرینی در جامعه معرفی کرد و گفت: خوشبختانه امروز امنیت خوبی بر پهنه جمهوری اسلامی حکم فرماست و همه ما وظیفه داریم برای ارتقاء آن تلاش کنیم.

ایرج صادقی به آغاز طرح امنیت محله محور در استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان مهم اجرای این طرح دستگاه های مسوول و عموم شهروندان هستند چرا که اگر آن ها نیز پای کار بیایند قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

فرماندار کنگاور، برخورد با اراذل و اوباش، دستگیری قاقچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در کنار برخورد با سارقان و مالخران اموال مسروقه را مهمترین هدف طرح امنیت محله محور عنوان کرد و گفت: باید فضا را برای مجرمان بیشتر از گذشته ناامن کنیم.

صادقی با بیان اینکه طی سال های اخیر سرقت خشن در کنگاور نداشتیم، گفت: با درایت پلیس و همراهی مردم خوشبختانه امنیت پایداری در این شهرستان حکم فرماست که البته باید برای حفظ و ارتقاء آن تلاش کنیم.

در جریان این همایش از خانواده شهدای انتظامی تجلیل شد.

فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

بازدید از ستاد انتظامی، کلانتری مرکزی، پلیس های تخصصی و پلیس راه کنگاور - نهاوند از دیگر برنامه های سفر یک روزه سردار حاجیان به شهرستان کنگاور بود.

فرمانده انتظامی استان: ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شد

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی این استان غربی کشور از سمت همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha