کردستانی‌ها ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل گرفتند

سنندج- ایرنا- آیین افتتاح و بهره‌برداری ۲ هزار و ۹۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در سنندج برگزار و در ادامه به متقاضیان تحویل شد.

به گزارش ایرنا، مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این آیین افتتاح، اظهار کرد: در بخش مسکن در کل کشور شاهد نتایج متفاوت و رونق هستیم و استان کردستان نیز به سبب اقلیم و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تامین زمین بود که طبق گزارش‌ها بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تامین زمین‌ نیز در شهرهای مختلف کردستان محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه تامین زمین‌های روستایی در توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است، گفت: بنیاد مسکن افزون بر گام‌هایی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده، در حوزه تامین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن تحویل متقاضیان در استان کردستان شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افزایش پیدا کند، اضافه کرد: همچنین تحویل ۶ هزار قطعه زمین در استان کردستان که تعدادی از آن‌ها در مجاورت روستای قار است، اتفاق بسیاری خوشایندی است.

بذرپاش با اشاره به هدف گذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری اظهار کرد: این اقدام برای اولین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است، ضمن اینکه سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تحویل زمین شهری نیز در سال جاری از ۳۷۰ هزار قطعه عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه خواهد رسید و به این ترتیب مجموعا تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وی یادآور شد: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha