سلاجقه: اشتغال دانش‌آموختگان محیط زیست و منابع طبیعی پیگیری می‌شود+ فیلم

سنندج - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سنندج با اشاره به اینکه جوانان بسیاری علاقه‌مند به فعالیت در حوزه محیط زیست هستند که علم آن را هم در دانشگاه کسب کرده‌اند، خبر داد که در هیات دولت موضوع اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های محیط زیست و منابع طبیعی را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه شامگاه پنجشنبه در جمع استادان و فعالان زیست محیطی استان کردستان در سنندج به مسائل و چالش‌های زیست محیطی اشاره و بر حل این مسائل با همکاری دانشگاه و محیط زیست تاکید کرد.

وی گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور باید بر اساس نقشه توان اکولوژیکی کشور انجام پذیرد و حفاظت از محیط زیست باید مبتنی بر پژوهش‌های علمی و دانشگاهی باشد.

سلاجقه با اشاره به اینکه حل مسائل زیست محیطی کشور نیازمند اقدامات پژوهش بنیاد و مبتنی بر شناخت علمی است، افزود: توسعه کشور باید با لحاظ کردن ضوابط محیط زیستی تحقق یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: رویکرد این سازمان در امر حفاظت رویکردی مشارکتی است که باید با همکاری دانشگاهیان، سمن‌های زیست محیطی و سازمان‌های ذیربط انجام شود.

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای محیط زیست استان، افتتاح ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوای شهرستان کامیاران و افتتاح پاسگاه محیط بانی تنگی‌ور در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، دیدار با دانشگاهیان و فعالان حوزه محیط زیست استان و بازدید از پناه گاه حیات وحش تالاب زریبار از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کردستان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha