۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85278891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل بیمارستان یازهرا(س) در دزفول اولویت وزارت بهداشت است

دزفول- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیمارستان یازهرا(س) بزرگترین طرح درمانی در حال ساخت خوزستان و از اولویت های وزارت بهداشت به شمار می‌رود که با سرعت در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا خسروپناه عصر پنجشنبه در نشست خبری افزود: تخصیص چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان یازهرا(س) در مصوبه‌های سفر رییس جمهور مصوب شد که جذب این اعتبار به صورت روزانه پیگری می‌شود.

وی گفت: تجهیز بیمارستان یازهرا(س) نیازمند اعتبار سنگینی است که دولت مکلف به تامین اعتبار و تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان است که این بیمارستان به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: تخت‌های مصوب بیمارستان یازهرا(س) ۵۰۰ تخت تعیین و مجوز استخدام یک هزار نفر نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز صادر شده که کار بسیار بزرگی است.

خسروپناه تاکید کرد: تمام مجموعه‌های شهرستان دزفول به کمک دانشگاه علوم پزشکی دزفول آمده اند و دستاوردهای بزرگ بهداشت و درمان کنونی جز با تعامل و همگرایی موجود میان دستگاه‌های شهرستان محقق نمی‌شد.

وی افزود: وزارت بهداشت برای بخش‌ها و طرح‌های متعدد بهداشت و درمان دزفول بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که این نشان از روند پرشتاب توسعه بهداشت و درمان این شهرستان است.

شهرک سلامت دزفول در حال جانمایی است

خسروپناه ادامه داد: شهرک سلامت دزفول با وسعت چهار هکتار در حال جانمایی است که با تعیین زمین مجوز احداث آن صادر می‌شود.

وی گفت: احداث شرکت خصوصی داروسازی در چهار فاز(مرحله) در حال پیگیری است که موافقت اولیه با آن اخذ شده است که تکمیل این شرکت زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دزفول دارای ۲۲ متخصص زنان است

خسروپناه افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول راهبردهای منسجمی در بخش‌های آموزشی، پژوهش، بهداشتی، درمانی و دانشجویی دارد که در این زمینه دستاوردها مهمی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۲۲ متخصص زنان در دزفول فعالیت دارد ادامه داد: تحول آموزشی و ارتقای علمی آموزشی و همچنین افزایش توسعه رشته‌های مختلف دانشگاهی به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی گفت: سهمیه دزفول برای جذب اعضای هیات علمی سال گذشته ۱۰ نفر بود که با پیگیری انجام شده این تعداد به ۱۸ نفر افزایش یافت ضمن اینکه امسال نیز ۱۶ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول جذب شدند.

خسروپناه ادامه داد: برای اولین بار فوق تخصص جراحی اطفال، فوق تخصص ترمیم و سوختگی و فوق تخصص گوارش وارد دزفول شد که جذب این افراد فوق تخصص بخشی از نیاز درمانی دزفول را برطرف می‌کند، ضمن اینکه موجب رشد علمی دانشگاه نیز می‌شوند.

فعال سازی ۲ رشته کارشناسی ارشد

وی افزود: مجوز ۲ رشته کارشناسی ارشد پرستاری و دستیاری اطفال برای دزفول اخذ شده است و تا سال آینده رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه به ۶ رشته افزایش می‌باید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: اسفندماه امسال نخستین کنگره تغییر اقلیم کشور در دزفول برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: هشت هسته فناور در مرکز رشد و یک شرکت دانش بنیان ذیل دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت دارد.

خسروپناه ادامه داد: ضمن ارتقای شاخص‌های درمانی، نیاز منطقه به رشته‌های جدید در دستور کار قرار گرفت که در این راستا مجتمع سوانح و سوختگی قمر بنی‌هاشم(ع) راه اندازی و پذیرش در این مرکز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مرکز سوانح و سوختگی دزفول توان پذیرش بیماران تا ۴۰ درصد سوختگی را دارد گفت: مرکز پی آر سی پی برای جراحی سنگ مجاری صفرایی با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات وارد مدار بهره برداری و خدمات اندوسکوپی و کونولسکوپی نیز در دزفول آغاز شده است که ماهانه تا ۴۰۰ بیمار ارایه خدمت می‌کند.

خسروپناه گفت: سه بخش هتلینگ، بازسازی اساسی آشپزخانه و پانسیون پزشکان بیمارستان گنجویان دزفول با کمک خیران تکمیل شده است و بخش روانپزشکی مردان نیز تا سال آینده راه اندازی می‌شود.

وی گفت: بخش توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با ظرفیت ۲۰ تخت برای خدمت به بیماران سکته مغزی و آسیب ستون فقرات با کمک خیران در دستور کار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه شاخص‌های بهداشت و درمان دزفول با سرعت در حال ارتقاست گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بهبود شاخص‌های بهداشت و درمان مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: میزان مرگ مادران باردار دزفول در امسال به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است، ضمن اینکه آمار مرگ مادران در دزفول از متوسط استان و کشور کمتر است.

۱۲ طرح بهداشت و درمان دزفول با حضور وزیر بهره برداری می‌شود

خسروپناه تاکید کرد: ۱۲ طرح بهداشت و درمان به زودی با حضور وزیر بهداشت در دزفول به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: مرکز منتخب درمانی سردشت با ۲ هزار و ۸۰۰ متر زیربنا دارای آزمایشگاه و رادیولوژی و یکی از بزرگترین مراکز درمانی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در کشور با حضور وزیر به بهره برداری می‌رسد.

خسروپناه ادامه داد: خدمات مراکز بهداشت و درمانی که در دزفول آماده بهره برداری هستند شروع شده و خدمات این مراکز به افتتاح رسمی منوط نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: عملیات اجرایی پانسیون پرستاری بیمارستان گنجویان، آموزشگاه بهورزی در پردیس دانشگاه و ساختمان‌های متعدد بهداشتی و درمان از دیگر طرح‌های در دست اقدام این دانشگاه به شمار می رود که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

دانشکده پزشکی دزفول تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد

وی تصریح کرد: مرحله نخست دانشکده پزشکی با کمک خیران سال آغاز و تکمیل شده است و مرحله دوم این طرح نیز هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دانشکده پزشکی دزفول به اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال آینده بهره برداری می‌رسد.

خسروپناه گفت: خوابگاه ۴۰۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان نخستین خوابگاه ملکی این دانشگاه با مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال خریداری و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ خانه برای اسکان دانشجویان متاهل آماده سازی شده است افزود: ۲ مرکز منتخب پزشک خانواده شهری در حال آماده سازی است و این مراکز به زودی در دزفول به طور رسمی بهره برداری می‌شود.

دزفول دارای پیشرفته‌ترین دستگاه تشخیصی دنیا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دستگاه پت اسکن به عنوان یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های تشخیصی دنیا در دزفول نصب و در حال خدمت رسانی است.

وی گفت: تنها چهار شهر کشور دارای دستگاه پت اسکن هستند که این دستگاه به دزفول وارد و در مرکز درمان سرطان امام حسن(ع) نصب و به زودی با جذب متخصص فعالیت این دستگاه آغاز می‌شود.

این مسئول گفت: سومین دستگاه شتاب دهنده خطی به عنوان پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی است که با ارز دولتی به دزفول اختصاص و وارد دزفول شده است.

خسروپناه گفت: دستگاه گامااسکن یکی دیگر از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی است که تخصیص داده شد و تا دو هفته مراحل نصب آن تکمیل و راه اندازی می‌شود.

دزفول رتبه اول اجرای طرح‌های جوانی جمعیت در کشور

خسروپناه گفت: دانشگاه علم پزشکی دزفول در اجرای طرح‌های جوانی جمعیت موفق به کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های هم رده خود و رتبه ۱۵ در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

وی گفت: پزشک خانواده در کشور به صورت قرارگاهی مدیریت می‌شود و تمام مجموعه‌ها باید در خدمت این طرح بزرگ قرار گیرند تا پزشک خانواده به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های بهداشتی عملیاتی شود.

روستاهای دزفول به زیرساخت نظام ارجاع الکترونیکی مجهز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه هم اکنون ۲۶ طرح بهداشتی در دزفول در حال اجراست گفت: نظام شبکه ای و ارجاعی بهداشت کشور موجب شده تا ایران اسلامی دارای پیشرفته‌ترین شبکه بهداشتی در دنیا باشد.

وی اظهار داشت: شاخص مرگ مادر، نوزاد و کودکان یک تا ۵۰ ماهه در دزفول به کمترین میزان خود کاهش یافته و این شاخص در دزفول کمتر از میانگین کشور، استان و حتی شاخص تعریف شده توسعه است.

خسروپناه گفت: زیرساخت نظام ارجاع الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعال و امروز روستاهای دزفول از این زیرساخت برخوردار هستند که این موجب شده تا دانشگاه دزفول جزو دانشگاه‌های پیشتاز در کشور باشد.

میزان مرگ و میر در دزفول ۳۷ درصد کاهش یافت

وی گفت: با مراقبت‌های خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت مرگ و میر در ۱۰ هزار نفر از ۳۱۹ به ۲۰۵ مورد کاهش یافته که این به معنای کاهشی حدود ۳۷ درصدی مرگ و میر در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

برخی شاخص های آلودگی هوای دزفول بهبود یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سنجش وضعیت آلودگی هوای دزفول به صورت مستمر در دستور کار و بخشی از شاخص‌ها در ماه‌های اخیر بهبود یافته است.


تکمیل بیمارستان یازهرا(س) در دزفول اولویت وزارت بهداشت است
بسیاری از دستاوردهای نظام سلامت خوب تبیین نشده است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه حجم زیادی از اخباری که از ایران در رسانه‌های معاند منتشر می‌شود سیاه نمایی و اخبار منفی است گفت: بسیاری از دستاوردها و خدمات نظام اسلامی در شهرستان دزفول به خوبی بری مردم تبیین نشده است.

سیداحمد آوایی با بیان اینکه جهاد تبیین مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: بسیاری از دستاوردهای شهرستان دزفول در بخش‌های مختلف به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه دزفول در حال خدمت رسانی به حداقل هفت شهرستان است گفت: توسعه فضاهای درمانی و آموزشی در دزفول طی سال‌های اخیر سرعت بسیار خوبی گرفته است.

تخصیص ۱۵ دستگاه آمبولانس برای دزفول پیگیری می‌شود

آوایی ادامه داد: توسعه خدمات بهداشت و درمان در دزفول در واقع توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان برای کل شمال خوزستان است.

وی گفت: تخصیص ۱۵ دستگاه آمبولانس به دزفول تصویب شده است که پیگیری برای خرید و تخصیص این آمبولانس‌ها از طریق وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال می‌شود.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول دارای ۱۰۸ عضو هیات علمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha