وزیر جهاد کشاورزی روبان مجتمع گلخانه‌ای قبا سرخ بیجار را برید

سنندج- ایرنا- فاز نخست مجتمع گلخانه‌ای قبا سرخ بیجار شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در افتتاحیه فاز نخست مجتمع گلخانه ای قبا سرخ بیجار اظهار کرد: از مساحت ۲۷.۷ هکتاری مجتمع گلخانه ای قبا سرخ، ۱۵.۵ هکتار آن مساحت مفید است.

پیمان اسکندری بیان کرد: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع گلخانه ای ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که از این میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و ۸۰۰ میلیارد ریال آن هم آورده سرمایه گذار است.

در گذشته برای قباسرخ ۲۵ سایت تعریف و از این تعداد ۱۱ سایت آن به هشت نفر از دانش آموختگان دانشگاهی کشاورزی واگذار شده بود ولی چون نتوانستند وثایق مورد نیاز را تامین کنند براساس ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع؛ سازمان جهاد کشاورزی اقدام به خلع ید آن کرد و بعد از تحویل آن به شرکت شهرک های کشاورزی در ۲ مرحله سند آن به نام دولت صادر و سپس به فراخوان عمومی گذاشته و به یکی از شرکت های موفق واگذار شد.

بعد از واگذاری این مجتمع به سرمایه گذار مساحت سایت‌های قبا سرخ تغییر کرد و به ۱۲ سایت با مساحت ۱۵.۵ هکتار رسید و امروز هم با حضور وزیر جهاد کشاورزی در فاز نخست سه هکتار از این مجتمع به بهره برداری رسید.

به طور معمول در هر هکتار گلخانه هیدروپونیک برای ۱۲ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می شود که به گفته مسئولان استان کردستان میزان اشتغالزایی قبا سرخ در کل ۱۸۴ نفر است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیان، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha