دولت از رونق سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی کشور حمایت می‌کند

سنندج- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی با هدف گسترش عدالت اجتماعی از توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جمع معتمدین و فعالان اقتصادی شهرستان دیواندره با بیان اینکه کردستان قلب تپنده ایران است، اظهار کرد: رشادت‌های زنان و مردان کردستانی در دفاع مقدس و طول دوران انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ کشور است.

وی افزود: کردستان سرزمین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گسترده است و خدمت به این دیار را اولویت می‌دانیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه از هرگونه سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی استقبال می‌شود، گفت: با تدبیر دولتمردان و راهبری آیت‌الله رئیسی نرخ بیکاری در کشور رو به کاهش است و در مسیر توسعه و رشد اقتصادی هستیم.

وی با تشریح دستاوردهای دولت مردمی در ۲ سال اخیر، همراهی بخش خصوصی و جامعه کارآفرینان کشور را در ایجاد یک میلیون اشتغال سالانه شایسته تقدیر دانست.

نگاه دولت مردمی به اشتغال آفرینی در کردستان ویژه است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان هم گفت: دولت مردمی نگاهی ویژه به اشتغال آفرینی و رشد تولید در کردستان دارد و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف در دستور کار است.

فرزاد پیشکاری با اشاره به وفاداری مردم کردستان به نظام اسلامی و تقدیم ۵۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری خدمت به مردم این استان اجر مضاعف دارد.

وی با تأکید بر نگاه ویژه دولت مردمی به کردستان، افزود: رفع موانع تولید و حمایت از رونق سرمایه‌گذاری به صورت مستمر و با نگاه جهادی دولتمردان دنبال می‌شود.

پیشکاری گفت: اعتبارات مناسبی در سال جاری به حوزه اشتغال کردستان تخصیص یافته است که در مسیر کاهش نرخ بیکاری پرداخت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ منظور افتتاح طرح توسعه مجموعه ورزشی کارگران سنندج، افتتاح گاوداری یک‌هزار رأسی دیواندره، جلسه با نخبگان شهرستان و بازدید از کارخانه لاستیک بارز با همراهی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، صبح امروز وارد سنندج شد.

همزمان با برگزاری دور دوم سفر هیات دولت به کردستان، میز ارتباطات مردمی با هدف رسیدگی به درخواست‌ها و مطالبات مردم استان کردستان با حضور «محمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع و نماینده تام‌الاختیار وزیر کار و «امیرعلی اوسط» رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی و نماینده ویژه وزیر در محل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برپا شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha