۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85278978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه آمریکا: در سفر به اسرائیل بر لزوم محافظت از غیرنظامیان فلسطینی تاکید خواهم کرد

تهران-ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه درحالی برای دومین بار به سرزمین‌های اشغالی در دو هفته گذشته سفر می‌کند، ادعا کرد که در سفر به اسرائیل بر لزوم محافظت از غیرنظامیان فلسطینی تاکید خواهد کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", بلینکن که در اظهارات پیشین خود از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه حمایت کرده و حملات به غیرنظامیان فلسطینی را "حق اسرائیل در دفاع از خود" توصیف کرده بود به خبرنگاران گفت که در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان در غزه گفتگو خواهد کرد.

وی افزود: «ما در مورد اینکه چگونه می‌توانیم شرایط را برای صلح و امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور یکسان فراهم کنیم، گفتگو خواهیم کرد. ما در مورد گام‌های مشخصی صحبت خواهیم کرد که باید برای به حداقل رساندن آسیب به مردان، زنان و کودکان در غزه برداشته شود.»

به گزارش ایرنا, وب گاه رسمی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن در سفر به تل آویو با مقام‌های (رژیم) اسرائیل در مورد ادامه تلاش‌ها برای محافظت از شهروندان آمریکایی در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه، تلاش برای تضمین آزادی فوری گروگان‌ها، افزایش سرعت و حجم ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه برای توزیع میان غیرنظامیان فلسطینی و جلوگیری از گسترش جنگ اسرائیل با حماس، گفت وگو و رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، بلینکن در ادامه تور آسیایی خود به اردن رفته و با مقام‌های امان در مورد لزوم اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان، تعهد مشترک به تسهیل افزایش و ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به اجبار به خارج از نوار غزه کوچانده نخواهند شد، گفت وگو و رایزنی خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: وزیر خارجه آمریکا در امان همچنین در مورد مکانیسم‌های فوری برای توقف خشونت، آرام کردن لفاظی‌ها و کاهش تنش‌های منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد و بر تعهد ایالات متحده به همکاری با شرکای خود برای ایجاد شرایط لازم برای صلح پایدار در خاورمیانه از جمله ایجاد یک کشور فلسطینی تاکید خواهد کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha