معاون سازمان برنامه و بودجه: کردستان از استان‌های پرمزیت کشور است

سنندج - ایرنا - معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کردستان از استان های پرمزیت کشور است که ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت دارد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی نیازی شامگاه پنجشنبه در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه به استان کردستان در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان افزود: کردستان از استان های پرمزیت کشور است که در دو حوزه کشاورزی و معدن نمی توان موجودیت کردستان را انکار نمود و ماهیت طبیعی کردستان هم پتانسیل سرمایه گذاری را به صورت ویژه دارد.

وی اضافه کرد: بحث توسعه تجاری کردستان در دستور کاری ما بوده و با توجه به وجود مرز مشترک و اشتراکات فرهنگی که با اقلیم کردستان و به خصوص سلیمانیه دارد خود ظرفیتی برای توسعه تجاری با کشور عراق و حتی ترکیه است.

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: کردستان مزیت های عینی بسیاری دارد و نیازمند بستر سازی توسط دولت است که خوشبختانه با افتتاح راه آهن سنندج – همدان و فرودگاه سقز توسط رئیس جمهور شاهد ایجاد این بستر سازی مناسب توسط دولت هستیم.

نیازی گفت: اولویت دولت در کردستان فراهم نمودن بستر توسعه است که در بحث کشاورزی، معادن و تجارت با اقلیم کردستان عراق می توانیم سرمایه گذاری کنیم.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه در استان کردستان برشمرد و اظهار کرد: در بحث زیر ساختی باید نظرات کارشناسان استانی را نیز به دقت مدنظر قرار داد.

معاون سازمان برنامه و بودجه: کردستان از استان‌های پرمزیت کشور است

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نقشه راه های استانی و به صورت خاص مسیر سنندج به مرز توسعه همه جانبه ای سوق داده شود، گفت: در حوزه گردشگری نیز کردستان شرایط جغرافیایی و به ویژه مذهبی مناسبی دارد که حضور پیروان اهل سنت در کردستان در کنار جاذبه های تاریخی و صنایع دستی آن از مزیت های جذب گردشگر مذهبی می تواند باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با تکیه بر نظرات کارشناسی و مطالعات دقیق و امکان سنجی لازم شاهد تعریف پروژه های حیاتی و زیربنایی مهمی در این استان در دولت سیزدهم باشیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیان، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha