۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85279061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به بزرگترین روستای خواف تخصیص یافت

خواف-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آب‌رسانی به روستای "برآباد" به عنوان بزرگترین روستای این شهرستان طی سال جاری تخصیص یافت.

"محسن چهکندی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صرف این میزان اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب و احداث مخزن بتنی ۲ هزار مترمکعبی در دست انجام است.

وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت نوسان فشار آب در بزرگترین روستای شهرستان خواف ذکر کرد و ادامه داد: این خط انتقال با لوله های ۲۰۰ و ۳۵۰ میلی متری پلی اتیلن اجرا می شود و تاکنون احداث مخزن ذخیره آب شرب این روستا بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: طرح آب‌رسانی به روستای برآباد با همکاری قرارگاه شهید قاجاریان سپاه این شهرستان از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است.

روستای برآباد با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش سنگان شهرستان خواف است و آب شرب آن از طریق سه حلقه چاه با دبی افزون بر ۱۸ لیتر در ثانیه تامین می شود.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha