بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار بزرگ بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز سفر به خراسان جنوبی از پروژه نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در این بازدید که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند از نزدیک مسائل و چالش‌های این پروژه فرهنگی را بررسی کرد.

پروژه تالار بزرگ شهر بیرجند با ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی هنری خراسان جنوبی است که سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون با گذشت بیش از ۱۲ سال، هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابر اعلام مسئولان استان، ساخت تالار مرکزی شهرستان بیرجند جزو طرح‌های ملی بوده که در بازه زمانی ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ حدود ۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و ناتمام باقی مانده است.

این پروژه در پنج طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره در ۲ سالن مجزا شامل یک چند منظوره سینما و سالن تخصصی موسیقی پیش‌بینی شده است، پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای VIP و دسترسی آسان معلولان به تمامی بخش‌ها از جمله مشخصات آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز وارد خراسان جنوبی شد و بدو ورود به فرودگاه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار بزرگ بیرجند + فیلم

وی در نخستین برنامه این سفر دو روزه از پروژه نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند بازدید کرد و سپس در نشست هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد حضور می‌یابد.

بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان جنوبی، حضور در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان و بازدید از موزه شهید رئوفی فرد از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز سفرش به خراسان جنوبی است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، افتتاح خانه فرهنگ بیرجند و بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان استان از برنامه‌های اسماعیلی در دومین روز سفرش به این استان است.

همچنین راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بیرجند فردا (شنبه) با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha