رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: شهدای کردستان مظلومانه به شهادت رسیدند

سنندج - ایرنا- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای کردستان مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: شهدا چراغ راه ما هستند که اجر اخروی را بر اجر دنیوی ترجیح داده و با خدا و در راه خدا بودن را انتخاب و از کشور و مظلومان دفاع کردند و در این راه توسط دشمنان ترور شده و به شهادت رسیدند.

به گزارش جمعه ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سفر به کردستان با خانواده شهیدان مسعود غمیان و داریوش چاپاری در سنندج دیدار کرد و ضمن ابلاغ پیام و سلام رئیس‌جمهور به خانواده‌های معظم شهدا افزود: دیدار با خانواده شهدا افتخاری بزرگ و توفیق الهی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نیازمند دعای خیر خانواده‌های شهدا هستیم، یادآور شد: همسران و مادران شهدا فرزندان برومندی تربیت کرده‌اند و امیدوارم غیرتمندانه راه پدران خود را ادامه دهند.

شهید حاج مسعود غمیان در روز ۲۸ مردادماه سال ۱۳۶۹ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی گروهک‌های ضدانقلاب در جلو در خانه‌ شخصی ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید داریوش چاپاری چندین بار مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت تا اینکه سرانجام پس از عمری مجاهدت و فداکاری ۲۶ آذرماه سال ۱۳۸۴ در محله فیض آباد شهر سنندج ناجوانمردانه توسط ضد انقلاب ترور شد.

استان کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha