هرمزگان بیش از ۱۷ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن جدید در دست ساخت دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی این استان در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ظرفیت جدید شیرین‌سازی آب در دست ساخت است و بزودی وارد مدار تولید خواهد شد.

عبدالحمید حمزه‌پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت جدید شیرین‌سازی آب در هرمزگان در قالب احداث و توسعه ۶ سایت آب شیرین‌کن و با سرمایه‌گذاری افزون‌بر پنج‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: با وارد مدار شدن این میزان آب تولیدی، نیاز آبی ۵۸ روستا با جمعیتی افزون بر ۵۳ هزار و ۸۲۲ نفر تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان اظهار کرد: با راه‌اندازی سایت‌های جدید شیرین‌سازی، آب مناطق تحت پوشش در شهرستان های بندرعباس، قشم، سیریک، تنب بزرگ و بستک باعث به پایداری خواهد رسید.

حمزه پور ادامه داد: استفاده از آب شیرین کن‌ها به دلیل همجواری استان با دریا به عنوان یک ظرفیت تامین پایدار آب است که دولت با وجود هزینه بالای آن و با هدف رفع مشکل کم آبی، برای خرید تضمینی آن از سرمایه گذاران اعتبارات لازم پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی و محدودیت منابع سطحی و زیرسطحی برای تامین نیاز آبی استان، بایستی از ظرفیت منابع غیر متعارف و در قالب شیرین سازی آب دریا برای تامین نیاز آبی استان استفاده کنیم.

در زمان حاضر ۴۲ سایت آب شیرین‌کن نیز در هرمزگان فعال است که روزانه بیش از ۲۲۹ هزار و ۶۲۵ مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تامین می‌کند.

هم اکنون سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha