ضرورت آمادگی علمای اسلامی برای تحریم کالاهای کشورهای حامی اسرائیل

بوشهر- ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به حجم جنایت‌های شکل گرفته در فلسطین و بویژه نوار غزه بسیار مناسب است علمای اسلامی آماده باشند تا در صورت تداوم این جنایت‌ها علاوه بر حکم به تحریم کالاهای اسراییلی ،کالاهای کشورهای حامی آنها را نیز مشمول کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، « آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری » در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: بمبارانی که توسط رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا علیه نوار غزه انجام شده 2 برابر بمب اتمی بوده که در این حمله‌های بی‌رحمانه زنان و کودکانی بی گناه به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: با همه این جنایت‌ها که رخ داده با فضاسازی در رسانه‌ها مردم فلسطین و حماس را مسئول این کشتار می‌دانند و این در حالی که رژیم اشغالگر قدس مردم یک کشور را از خانه‌شان رانده و خانه آنان را بر سرشان خراب کرده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: با حجم جنایت‌های رخ داده جنایت کاران صهیونیستی و آمریکا، انگلیس و سایر حامیان آنها تروریستی‌ترین کشورهای طول تاریخ محسوب می‌شوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: جنایتی که رخ داده در تاریخ ماندگار خواهد بود و همان طور که مقام معظم رهبری فرموند در نهایت پیروزی با مردم فلسطین است.

وی گفت: در این بین مسلمانان وظیفه دارند تفکر این جرثومه‌های فساد را افشا و علاوه بر تجمع و محکومیت‌ جنایت‌های انجام شده کالاهای تولید اسراییل و کشورهای حامی آن را تحریم کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان باید بدانند که مسلمانان در جهان اقتدار دارند و کشورهای اسلامی با این تجاوزهای انجام شده باید آمریکا را در عرصه بین الملل تحت فشار قرار دهند.

صفایی بوشهری افزود: در این زمینه از دیپلماسی فعال دولت و بویژه وزیر امور خارجه برای مواضع صریح و شفاف در موضوع حمله‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس صمیمانه قدردانی می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت روز دانش آموز اظهار کرد: باید از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه برای رشد، پیشرفت و تعالی آنان گام‌هایی مستحکم و اساسی برداشته شود.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت حماسه زنان لرده دشتستان عنوان کرد: در این رویداد تاریخی زنان لرده در منطقه‌ای کوهستانی برابر قشون انگلیسی ایستادند و در کوه «گیسکان» درسی بزرگ به آنان دادند.

وی افزود: انگلیسی‌ها وقتی خط مقدم را در منطقه «چغادک» شکستند راهی کوه‌های «گیسکان» شدند که در این نبرد نیز درسی تاریخی گرفتند که بدون تردید این نبرد بزرگ زنان لرده هیچگاه فراموش نخواهد شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: از شورای فرهنگ عمومی کشور و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم سالروز بزرگداشت حماسه لرده را به عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران ثبت کند.

وی تصریح کرد: بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری است و مردان و زنان این استان مایه افتخار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اظهار کرد: راه آهن بوشهر- شیراز اکنون به مرحله تامین اعتبار رسیده که انتظار است اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت تامین شود تا سرعت اجرا این طرح شتاب گیرد و همچنین به موازات آن بزرگراه شیراز - بوشهر نیز هر چه زودتر تکمیل شود.

وی گفت: به مردم و جوانان استان بوشهر باید توجه ویژه شود چرا که در تمام عرصه‌ها برابر دشمن ایستادگی کرده و باید قدردان آنان باشیم.

صفایی بوشهری اظهار کرد: در استخدام جوانان استان بوشهر مسئله‌ای رخ داده که از وزیر نفت انتظار می‌رود با حمایت‌های خود شرایط را برای اشتغال جوانان استان بوشهر فراهم کند.

در حاشیه برپایی نماز جمعه شهر بوشهر نمازگزاران طوماری با هدف طرح دعوا علیه رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنها در موضوع به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی امضا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha