۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85279340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: فلسفه یوم‌الله۱۳ آبان جامع برای نسل جدید تبیین شود

نوشهر - ایرنا - امام جمعه نوشهر با تاکید بر ضرورت حضور گسترده اقشار مردم به ویژه دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان گفت: فلسفه یوم‌الله ۱۳ آبان باید جامع و کامل در جامعه به ویژه برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمود مشایخ در نماز جمعه این هفته نوشهر، تشریح روز مهم تاریخی ۱۳ آبان را نیاز شرایط کنونی برشمرد و با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بین دانش‌آموزان شهرستان به مسابقه گذاشته شود تا آنان برداشت‌های خود را از فرمایشات معظم‌له بیان کنند.

وی افزود: معظم‌له در این دیدار از باب جهاد تبیین حوادث ۱۳ آبان را به خوبی تشریح و تبیین کردند. در این مسابقه دانش‌آموزان علاوه بر این‌که برداشت خود را از بیانات رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند، می‌توانند به پرسش‌هایی مانند این که چرا دانشجویان و دانش‌آموزان در حادثه سال ۱۳۵۷ به شهادت رسیدند و چرا امام خمینی(ره) تبعید شد پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که دشمنی امریکا با ملت ایران به ۲۶ سال پیش از انقلاب اسلامی یعنی به ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد.

آیت‌الله مشایخ یادآور شد: به طور کلی خلق و خوی امریکا چیزی جز دشمنی با ایران نبوده و نیست. امروز نیز عامل فجایع و جنایت در غزه امریکا است. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امریکا نبود رژیم صهیونیستی در هفته اول جنگ نابود می‌شد.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۲۰ پای امریکا در کشور ایران باز شد و هر کاری خواستند در ایران کردند. فساد را رواج دادند و در سال ۱۳۵۷ هنگامی که دیدند ملت ایران به میدان آمدند دشمنی‌ها را بیشتر کردند.

خطیب جمعه نوشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود که مرگ بر امریکا یک شعار نیست، بلکه یک خط مشی است. چون آن‌ها سال‌های متمادی به ملت ایران خیانت کردند و امروز همان کاری که با ملت ایران کردند را در غزه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌های جهان به ویژه مسلمانان به خوبی از مردم غزه حمایت کردند، اما برخی از دولت‌های اسلامی حمایت‌های لازم را از آنان نکردند.

آیت‌الله مشایخ به در پیش بودن ۱۴ آبان روز ملی مازندران نیز اشاره کرد و گفت: مازندران را دیار علویان می‌نامند و ما افتخار می‌کنیم که همیشه مردم مازندران تابع اهل بیت(ع) بوده‌اند. وجود امامزادگان متعدد در استان به خاطر این بود که آنان در این منطقه احساس امنیت می‌کردند.

امام جمعه نوشهر یادآور شد: در برخی شهرهای چنین استانی با این پیشینه ولایت‌مداری یک سری منکراتی اتفاق می‌افتد که برای ما تلخ است. انتظار داریم که همه صنوف و اماکن تفریحی و پاساژها و رستوران‌ها رعایت قانون را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha