وزیر کار: پتروشیمی سنقر و کلیایی ارزبری کشور را کاهش می‌دهد

کرمانشاه - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی یک طرح جدیدی است که می‌تواند تحولی در صنعت ایجاد و با کاهش وابستگی به واردات بخش قابل توجهی از ارزبری کشور را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صولت مرتضوی روز جمعه هنگام سرکشی از شهرک صنعتی و واحد پتروشیمی در دست احداث سنقر و کلیایی افزود: پتروشیمی این شهرستان مجموعه بزرگی است که احداث آن به همت شرکت‌های وابسته به دولت بویژه هلدینگ خلیج فارس آغاز شده است.
وی اضافه کرد: طبق گزارش مدیرعامل این شرکت پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵۰ درصد است و بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات آن خریداری شده است؛ متعهد هستیم که هر آنچه از دست ما بر می‌آید به منظور تامین منابع طرح کمک کنیم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت شغلی کار بزرگی است، این مجموعه‌هایی که در سنقر و کلیایی ساخته می‌شوند در نرخ اشتغال شهرستان و استان کرمانشاه موثر خواهد بود؛ امروز از چند طرح تولیدی در شهرک صنعتی سنقر دیدن کردیم که تمام آنها با توان خوب در حال فعالیت هستند.
وی گفت: بعضی از آنها نیاز به طرح‌ توسعه‌ای دارند که باید در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه بررسی شود و ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک خواهیم کرد که به طرح‌های توسعه و منابع سرمایه در گردش توجه بیشتری شود.

وزیر کار: پتروشیمی سنقر و کلیایی ارزبری کشور را کاهش می‌دهد

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر و کلیایی نیز در این بازدید که محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند، گفت: پروژه پتروشیمی سنقر برای اولین بار در ایران برای تولید «متیل امین» طراحی شده است.
«یوسف شریفی» با بیان این که محصول این پتروشیمی وارداتی است و در خاورمیانه هم تولید نمی‌شود، افزود: این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در حال ساخت است.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه را بالای ۵۰ درصد و بخش مهندسی پروژه را بالای ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: برنامه ما بهره برداری در خرداد سال ۱۴۰۳ است هرچند قرار بود این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.


شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

وزیر کار: پتروشیمی سنقر و کلیایی ارزبری کشور را کاهش می‌دهد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha