استاندار: وزارت نیرو دولت سیزدهم در کردستان خدمت ماندگار ارائه کرده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در آیین بهره‌برداری از ۱۰ طرح آبی کردستان توسط رئیس جمهور گفت که در ۲ سال از عمر دولت سیزدهم یکی از مهمترین بخش‌هایی که در کردستان خدمت ماندگار ارائه کرده است، حوزه وزارت نیرو است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه در آیین بهره برداری همزمان ۱۰ طرح آبی کردستان که در ایستگاه پمپاژ دائم بوئین شهرستان بانه توسط رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه وزارت نیرو در استان کلید خورد، اما بسیاری از این پروژه‌ها از جمله هفت سد کوچک و بزرگ، حتی یک لیتر آب به مردم تحویل ندادند و هیچ بهره ای از آنها به مردم نرسیده بود.

وی با بیان اینکه پس از سفر اول رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، ظرفیت‌های اعتباری برای این پروژه‌ها فراهم شد، افزود: برای نمونه در یک کار جهادی انتقال آب سد آزاد به سنندج ۱۱ ماه پیش توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید تا امروز هم پروژه‌های کلانی برای استان کلید خورده است، ضمن اینکه در این سفر تعدادی از این پروژه‌ها به ارزش ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای صدور مجوزها در زمینه انتقال آب از سد سیازاغ به شهر بیجار و یاسوکند انجام شود که امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم این مهم را نیز به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا افق ۱۴۲۰ هیبچ دغدغه‌ای در تامین آب آشامیدنی و تخصیص‌های مربوط به صنعت که امروز استان کردستان مسیر رو به رشد آن را می پیماید، نداشته باشیم.

در این مراسم چندین طرح وزارت نیرو با اعتبار بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha