۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85279406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیبان نماز جمعه بوشهر:جنایت رژیم اشغالگر قدس وجدان بیدار ملت‌ها را بدرد آورده است

بوشهر- ایرنا- همراهی ملت‌ها در محکومیت جنایت در غزه، ضرورت آمادگی علمای اسلامی برای تحریم کالاهای کشورهای حامی اسرائیل، دعوت به حضور مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و تقدیر از موضع شفاف وزیر امور خارجه در موضوع غزه، از مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه برخی از شهرستان‌های بوشهر است.

بوشهر

امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به حجم جنایت‌های شکل گرفته در فلسطین و بویژه نوار غزه بسیار مناسب است علمای اسلامی آماده باشند تا در صورت تداوم این جنایت‌ها علاوه بر حکم به تحریم کالاهای اسراییلی ،کالاهای کشورهای حامی آنها را نیز مشمول کنند.

«آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: بمبارانی که توسط رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا علیه نوار غزه انجام شده ۲ برابر بمب اتمی بوده که در این حمله‌های بی‌رحمانه زنان و کودکانی بی گناه به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: با همه این جنایت‌ها که رخ داده با فضاسازی در رسانه‌ها مردم فلسطین و حماس را مسئول این کشتار می‌دانند و این در حالی که رژیم اشغالگر قدس مردم یک کشور را از خانه‌شان رانده و خانه آنان را بر سرشان خراب کرده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: با حجم جنایت‌های رخ داده جنایت کاران صهیونیستی و آمریکا، انگلیس و سایر حامیان آنها تروریستی‌ترین کشورهای طول تاریخ محسوب می‌شوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: جنایتی که رخ داده در تاریخ ماندگار خواهد بود و همان طور که مقام معظم رهبری فرموند در نهایت پیروزی با مردم فلسطین است.

وی گفت: در این بین مسلمانان وظیفه دارند تفکر این جرثومه‌های فساد را افشا و علاوه بر تجمع و محکومیت‌ جنایت‌های انجام شده کالاهای تولید اسراییل و کشورهای حامی آن را تحریم کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان باید بدانند که مسلمانان در جهان اقتدار دارند و کشورهای اسلامی با این تجاوزهای انجام شده باید آمریکا را در عرصه بین الملل تحت فشار قرار دهند.

صفایی بوشهری افزود: در این زمینه از دیپلماسی فعال دولت و بویژه وزیر امور خارجه برای مواضع صریح و شفاف در موضوع حمله‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس صمیمانه قدردانی می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت روز دانش آموز اظهار کرد: باید از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه برای رشد، پیشرفت و تعالی آنان گام‌هایی مستحکم و اساسی برداشته شود.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت حماسه زنان لرده دشتستان عنوان کرد: در این رویداد تاریخی زنان لرده در منطقه‌ای کوهستانی برابر قشون انگلیسی ایستادند و در کوه «گیسکان» درسی بزرگ به آنان دادند.

وی افزود: انگلیسی‌ها وقتی خط مقدم را در منطقه «چغادک» شکستند راهی کوه‌های «گیسکان» شدند که در این نبرد نیز درسی تاریخی گرفتند که بدون تردید این نبرد بزرگ زنان لرده هیچگاه فراموش نخواهد شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: از شورای فرهنگ عمومی کشور و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم سالروز بزرگداشت حماسه لرده را به عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران ثبت کند.

وی تصریح کرد: بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری است و مردان و زنان این استان مایه افتخار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اظهار کرد: راه آهن بوشهر- شیراز اکنون به مرحله تامین اعتبار رسیده که انتظار است اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت تامین شود تا سرعت اجرا این طرح شتاب گیرد و همچنین به موازات آن بزرگراه شیراز - بوشهر نیز هر چه زودتر تکمیل شود.

وی گفت: به مردم و جوانان استان بوشهر باید توجه ویژه شود چرا که در تمام عرصه‌ها برابر دشمن ایستادگی کرده و باید قدردان آنان باشیم.

صفایی بوشهری اظهار کرد: در استخدام جوانان استان بوشهر مسئله‌ای رخ داده که از وزیر نفت انتظار می‌رود با حمایت‌های خود شرایط را برای اشتغال جوانان استان بوشهر فراهم کند.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: سهم دانش آموزان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار فراموش ناشدنی است.

«حجت‌الاسلام حسن مصلح » در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش آموزان زیادی برای اعتراض به حکومت پهلوی به شهادت رسیدند و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان پیرو خط امام نیز در روز ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ حماسه آفریدند و آخرین امید آمریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را ناامید کردند.

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسائل فرهنگی تاکید ویژه‌ای دارند از این رو باید روی مسئله فرهنگ توجه و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیامدهای افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر علیه صهیونیست‌ها گفت: این جنایات، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت می‌گردند تا بلاهایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائیل دربیاورند.

مصلح ادامه داد: کاری که اسرائیل می‌کند، گویا دارد بمب را بر سر یهودی‌ها می‌ریزد؛ چون همه این‌ها به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند؛ کما این‌که شنبه گذشته، بخشی را جواب دادند.

وی بیان کرد: اثر دیگر این جنایات این است که هرکس از اسرائیل حمایت می‌کند و در جهان اسلام منافع و نیروهایی دارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیان کرد: این سفر نشان از تحقق شعار دولت مردمی و انقلابی است و جلوه‌ای از پیوند دولت و مردم و موفقیت دولت در جلب اعتماد و رضایت مردم و تودهنی محکمی بر تجزیه طلبانی است که در اغتشاشات سال گذشته به دنبال تجزیه و نابودی ایران اسلامی بودند.

عسلویه

امام جمعه موقت عسلویه گفت: موضوع فلسطین الان نه تنها مسئله نخست جهان اسلام است بلکه اکنون مشمول کل جهان شده است.

«حجت الاسلام مصطفی بدری » در نماز جمعه عسلویه اظهارکرد: رهبر انقلاب فرمودند دل‌های ما به خاطر مردم فلسطین و غزه خون است و پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین است.

وی بیان کرد: هر وقت حضرت آقا حرفی زدند اتفاق افتاده است؛ مسئله غزه دستاوردهایی داشته است؛ یکی هم صدایی داخلی است که همه جناح‌ها و حزب‌ها برای ملت فلسطین همراهی کردند و رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.

امام جمعه موقت عسلویه تصریح کرد: ۴۴ سال از اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام می‌گذرد مردم ما هر سال می آیند و شعار می‌دهند و جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنند.

بدری ادامه داد: دستاورد دیگر خروش مردم دنیا علیه صهیونیسم است؛ در لندن یک میلیون نفر می آیند شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل » سر می‌دهند و در قلب خودشان این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: این روزها همه علیه رژیم کودک کش شعار می‌دهند و جنایت‌های آنان را محکوم می‌کنند و بدون تردید اسرائیل به زباله دان ملت‌ها پرتاب خواهد شد.

دشتی

امام‌ جمعه خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: افزایش بی‌رویه و سرسام آور نرخ رهن و اجاره مسکن در خورموج باید کنترل و روند افزایشی آن متوقف شود.

«حجت‌الاسلام علی زاهددوست» در نماز جمعه خورموج اظهار داشت: بنگاه‌های املاک و صاحب خانه‌ها باید رعایت حال مستاجران بویژه افراد کم درآمد را در این شرایط و اوضاع اقتصادی بیشتر داشته باشند چراکه بسیاری از مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه از گرانی یکباره رهن و اجاره گله مند هستند.

امام جمعه خورموج ادامه داد: اغلب مستأجران خانواده‌هایی هستند که توان پرداخت بهای اجاره سنگین را ندارد لذا باید متولیان امر به طور جدی برای ساماندهی وضعیت رهن و اجاره‌های سنگین در این شهر ورود کنند.

وی گفت: چطور ممکن است خانه‌ای که یک سال قبل مبلغ اجاره بهای آن یک میلیون بوده و امسال بدون هیچ پشتوانه قانونی و منطقی به یکباره با چند برابر میزان رهن و اجاره رسیده است.

زاهددوست اظهار کرد: باید با بنگاه‌های املاک متخلف و صاحب خانه‌هایی که اصرار بر بی انصافی دارند برخورد قانونی شود و دستگاه قضائی هم باید برای ساماندهی وضعیت اجاره مسکن با قاطعیت ورود کند.

وی یادآورشد: خون حدود ۱۰ هزار شهید مظلوم غزه بی اثر نخواهد بود و باید درود بر شرافت مردم ایران اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق فرستاد که به فریاد مردم مظلوم غزه شتافتند اما برخی از مدعیان مسلمانی در این آزمون غزه مردود شدند.

زاهددوست تصریح کرد: اگر حمایت همه جانبه آمریکا نبود، دولت فاسد و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در غزه به کمک و در واقع به دست آمریکایی‌ها است.

گناوه

 ایرنا –امام جمعه گناوه گفت: وزیر انقلابی امور خارجه کشور ایران مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان اسلام و حوزه بین‌المللی است.

« حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی » در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهارکرد: هیچ شخصیتی حتی از کشورهای عربی و غیرمسلمان همانند وزیر امورخارجه کشورمان با شجاعت و صراحت وارد میدان دیپلماسی نشده است و حتی برخی کشورهای اسلامی با احتیاط عمل کردند.

وی افزود: قطعنامه‌ای که در نیویورک با ۱۲۰ رای به سود مردم غزه صادر شد مدیون سخنان و تلاش‌ها و شجاعت‌های وزیر امور خارجه کشور بوده است.

امام جمعه گناوه گفت: در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی وقایع و حوادث های زیادی نظیر اتفاقات سال ۱۳۶۰ و جنگ تحمیلی رخ داد که نیاز به تحلیل دارد.

امام جمعه گناوه افزود: درحوادثی که پارسال و امسال در کشور اتفاق افتاد ، قدرت تحلیل جوانان و مردم باعث شد  که در دام دشمن قرار نگیرند.

وی بر حضور پرشور مردم متدین و انقلابی این شهرستان در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد و گفت: مردم غیور ایران در این روز با حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان جنایت های اسرائیل غاصب دشمن بشریت را محکوم و از مردم مظلوم غزه حمایت خواهند کرد.

رکنی حسینی افزود: اگر دولت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیست دفاع و حمایت نمی کرد آن رژیم در همان هفته اول از بین می رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha