پتروشیمی سنقر و کلیایی یکی از پروژه های پیشران استان کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت که طرح در دست ساخت پتروشیمی این شهرستان یکی از پروژه‌های پیشران استان کرمانشاه است که با سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس و شرکت تاپیکو در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا امروز جمعه پس از سرکشی سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شهرک صنعتی سنقر و کلیایی افزود: انتظار داریم با این سفر عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی با سرعت بیشتری دنبال شود و پس از بهره‌برداری ؛ توسعه آن با شتاب مضاعف ادامه یابد. ‌
وی با بیان اینکه پتروشیمی یک طرح پیشران است و در دنیا پنج طرح تولید «متیل امین» وجود دارد که پروژه سنقر و کلیایی ششمین آن است، گفت: امیدواریم تکمیل زنجیره آن بتواند اشتغال زایی بالایی ایجاد کند و صنایع دیگر شهرستان و حتی استان را به حرکت در آورد.

مدیر عامل صنایع شیمیایی نگین سنقر و کلیایی هم گفت: پروژه پتروشیمی سنقر برای اولین بار در ایران برای تولید «متیل امین» طراحی شده است.
یوسف شریفی با بیان این که محصول این پتروشیمی وارداتی است و در خاورمیانه هم تولید نمی‌شود، افزود: این واحد تولیدی با ظرفیت اولیه ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در سال ساخت می شود.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه را بالای ۵۰ درصد و بخش مهندسی آن را بالای ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: برنامه ما بهره برداری در خرداد سال ۱۴۰۳ است هرچند قرار بود این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha