پیروزی مس در روز تاریخی حضور زنان در فوتبال رفسنجان+فیلم

کرمان - ایرنا - در شرایطی تیم مس رفسنجان در هفته نهم لیگ برتر کشور مقابل فولاد خوزستان با سه گل به برتری رسید که این بازی افتتاحیه ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهدای مس بود و حضور زنان هم در ورزشگاه برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این شهرستان اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، دیدار ۲ تیم فوتبال مس رفسنجان و فولاد خوزستان از ساعت ۱۵ عصر جمعه در ورزشگاه تازه تاسیس شهدای مس آغاز شد که اتفاقات تاریخی خوبی برای فوتبال این شهرستان در این بازی افتاد.

حضور بانوان رفسنجانی برای نخستین بار

باوجود اینکه مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان روز چهارشنبه از صدور مجوز برای حضور بانوان در این بازی خبر داده بود اما حرف های ضد و نقیضی پیش از آغاز بازی برای حضور بانوان در ورزشگاه شهدای مس به گوش می‌رسید که ابهامات در خصوص این بازی را افزایش داده بود.

اما در نهایت درهای ورزشگاه به روی بانوان باز شد و حالا پس از بازی‌های گل‌گهر سیرجان، بانوان هوادار مس در رفسنجان نیز می‌توانند از دیدن بازی و پیروزی تیم مورد علاقه خود لذت ببرند.

افتتاح ورزشگاه جدید شهدای مس

از سوی دیگر ورزشگاه تازه تاسیس شهدای مس رفسنجان که طی ماه‌های اخیر بلوای زیادی در فضای رسانه ای استان کرمان ایجاد کرده بود، با حمایت مسئولان مربوطه به بازی با فولاد رسید.

در واقع برگزاری این بازی افتتاحیه ورزشگاه نیز بود تا حرف و حدیث ها برای حضور هواداران و مشکلات این ورزشگاه پایان یابد ضمن آنکه تماشای رایگان این بازی خبر خوب دیگری برای هواداران این تیم بود.

عملیات اجرایی ساخت ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهدای مس از سال ۱۳۹۰ آغاز شد تا سرانجام این ورزشگاه در سال ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار گیرد.

عده ای ورزشگاه جدید شهدای مس را که در نزدیکی ورزشگاه شماره ۲ قرار گرفته، یکی از مجهزترین ورزش و پرامکانات ترین ورزشگاه های منطقه می دانند و گفته می‌شود که افتتاح این ورزشگاه بسیاری از مشکلات میزبانی تیم فوتبال مس رفسنجان را در لیگ برتر کشور رفع می‌کند.

اتفاقات بازی مس و فولاد

اما در این دیدار تیم فوتبال مس رفسنجان توانست در هشت دقیقه نخست بازی مقابل فولاد خوزستان طوفانی ظاهر شود و سه موقعیت خطرناک برای گلزنی روی دروازه مهمان خود خلق کند که سومین موقعیت خطرناک شاگردان ساکت الهامی با گل محمد خدابنده لو در دقیقه هشت بازی همراه شد.

حرکت حسین کریم زاده از جناح راست و ارسال توپ از روی خط عرضی زمین، خدابنده لو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا اینکه این بازیکن در شرایط نامتعادل با یک ضربه توپ را به کنج دروازه فولاد وارد کرد و مس با یک گل در این بازی پیش بیفتد.

ادامه بازی در نیمه نخست به آرامی و با حملات پراکنده برای ۲ تیم دنبال شد و غیر از دریافت کارت زرد فرشید باقری در دقیقه ۴۹ بازی، اتفاق خاص دیگری نداشت تا ۲ تیم با همین یک گل به رختکن بروند.

۲ تیم مس رفسنجان و فولاد خوزستان در نیمه دوم نیز موقعیت های گلزنی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما مس توانست زهردارتر ظاهر شود و ۲ گل دیگر وارد دروازه حریف اهوازی خود کند.

در دقیقه ۷۹ بازی، حرکت منتظر محمد بازیکن جوان عراقی مس از جناح راست سبب برخورد توپ با دست مدافع فولاد و اعلام یک پنالتی برای میزبان شد که لوسیانو پریرا (ملقب به شیمبا) بازیکن ۴۰ ساله برزیلی این توپ را تبدیل به گل کرد.

گل سوم تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان نیز در ادامه با همکاری فوق العاده منتظرمحمد، جلال‌الدین علی‌محمدی و شیمبا به ثمر رسید تا رفسنجانی ها در روز افتتاح ورزشگاه خود و همچنین نخستین ورود تماشاگران به ورزشگاه، سومین پیروزی متوالی این فصل خود را جشن بگیرند.

تیم فوتبال مس رفسنجان با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و به رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر کشور صعود کرد، فولاد خوزستان نیز با ۶ امتیاز در رتبه ۱۵ جام خلیج فارس قرار گرفت.

ترکیب ۲ تیم فولاد خوزستان و مس رفسنجان در هفته نهم لیگ برتر

فولاد خوزستان در این بازی با ترکیب کریستوفر کنت، جفرسون باهیا، شاهین توکلی، علی شجاعی، لوکاس کاندیدو، مجتبی نجاریان؛ موسی کولیبالی، سینا مریدی، محمد علی‌نژاد، ساسان انصاری، گادوین منشا به میدان رفت.

تیم فوتبال مس رفسنجان نیز از ابتدای بازی با حامد لک، محمد نژادمهدی، علی عدنان، محمدحسین کریم زاده، میثم تیموری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، محسن آذرباد، محمدمهدی محبی، محمد خدابنده‌لو، لوسیانو پریرا وارد زمین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha