۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85279751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی ۱۳ آبان در گلستان آغاز شد+ فیلم

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبر: 85279751
راهپیمایی ۱۳ آبان در گلستان آغاز شد+ فیلم

گرگان- ایرنا- راهپیمایی ۱۳ آبان در هوایی پاییزی با بانگ الله اکبر دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و اقوام مختلف در شهرها و روستاهای گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این اجتماع بزرگ مردمی اقشار مختلف اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، روحانی، استاد، معلم، کارمند، کارگر، بازاری، کشاورز، بسیجی، نظامی، ورزشکار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور دارند تا بار دیگر با سردادن بانگ‌ ضد استکباری ضمن نمایش پایبندی خود به ارزش های انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری، انزجار خود را از دشمنان اسلام به دنیا نشان دهند.

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با شعار «نظام نوین جهانی با نسل آرمانی» برگزار می‌شود.

حضور شماری از اقوام مختلف در راهپیمایی مرکز استان با لباس های سنتی خود از جمله ترکمن، سیستانی و بلوچ جلوه خاصی به مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال داده است.

برای این روز همچنین قرائت بیانیه های دانش آموزی تدارک دیده شده است.

قرار است در این مراسم سردار سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا در مصلی وحدت گرگان به ایراد سخن بپردازد.

۱۳آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ » است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی‌داشته می‌شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیات حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده بر می‌داشت.

امام خمینی (ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha