راهپیمایی ۱۳ آبان و شعار مرگ بر استکبار؛ نسل به نسل تا نابودی مستکبران

ارومیه- ایرنا- دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی روز شنبه مصادف با ۱۳ آبان با حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سردادن شعارهایی در ابراز انزجار از ددمنشی‌های صهیونیست ها و همراهان آنها، نشان دادند که استکبار ستیزی مشمول مرور زمان نمی‌شود و همواره تا نابودی کامل جرثومه های ظلم و فساد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان، معلمان و آحاد مردم آذربایجان غربی با حضور در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف همزمان با روز ۱۳ آبان، بار دیگر همصدا با مردم دیگر نقاط ایران به میدان آمدند تا ثابت کنند که مبارزه با اهداف و توطئه های استکبار و صهیونیست شامل دهه پنجاهی و شصتی ها نیست و دهه هفتادی، هشتادی و دهه نودی ها همه پای این میثاق نامه که دانش آموزان سال ۱۳۵۷با خون خود امضا کردند، هستند.

نوجوانان و جوانان انقلابی آذربایجان غربی با حضور پرشکوه و دشمن‌شکن خود و با در دست داشتن دست نوشته هایی با شعار مرگ بر استکبار، انزجار خود را از زورگویان و مستکبران جهان نشان دادند و اعلام کردند تا پای جان بر آرمان انقلاب پایبندند.

بیشتر بخوانید:

اقتدار روزافزون تنها راه مبارزه با اسراییل غاصب است

۱۳ آبان نماد شکست استکبار جهانی درمقابل اراده ملت ایران است

دانش آموزان امروز ادامه‌دهنده راه شهدای ۱۳ آبان هستند

استقلال و پیشرفت همه‌جانبه عامل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی است

«خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» دیگر شعاری بود که امروز در خیابان های شهر ارومیه مرکز آذربایجان غربی و به تبع آن در سایر شهرهای استان طنین انداز شد تا ثابت کنند که خون شهدای انقلاب هنوز هم در رگ های مردم این خطه مرزی با اقتدار در جریان است‌.

اما امروز حضور گسترده فرهنگیان در کنار دانش آموزان که نشان از بصیرت و دشمن شناسی مردمان این دیار دارد، تصویر زیبایی از قدردانی و قدرشناسی از حماسه سازی ها، رشادت ها و شجاعت های شهدای انقلاب را ترسیم کرد.

فرهنگیان و شهروندان این خطه آمدند که بگویند مبارزات حق طلبانه و پیروی از رهنمودهای عزتمند وحکیمانه معمار انقلاب امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت در سال‌های پرتلاطم بعد از پیروزی انقلاب، همچنان ادامه دارد.

امروز فریاد انزجار آحاد مردم از مستکبران شرق و غرب عالم به ویژه آمریکای جهانخوار و صهیونیست غاصب، و اعلام بیزاری از ظالمان به ویژه از زبان نسل جوان امروز، لرزه بر تن زورگویان جهان انداخت و بار دیگر خواب را از چشمان آنان برای مدتها ربود.

عده ای از دانش آموزان پسر متوسطه مرکز استان امروز با شور وشوق مسیرهای چند کیلومتری از مدرسه تا خیابان امام (ره) ارومیه پیاده و گاهی با دویدن طی کردند در حالی که پرچم های ایران اسلامی و فلسطین و حماس را در دست داشتند؛ آنها آمدند تا علاوه برحضور در راهپیمایی به همه شهروندان اعلام کنند که از استکبار بیزارند و از مظلومان غزه و فلسطین حمایت می کنند.

تعدادی از دانش آموزان نیز با حمل پرچم ۲۰۰ متری ایران اسلامی عشق و ارادت خود را به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی اعلام کردند.

جنایت‌های امریکا و اسراییل امروز آشکار شده است

یکی از دانش آموزان حاضر در این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: من امروز برای محکوم کردن جنایت‌های آمریکا و اسراییل به خیابان آمدم چون به چشم می بینم چه جنایتهای دلخراشی در فلسطین می کنند و این برای ما غیر قابل تحمل است.

رضا محمدی با اشاره به اینکه تمامی این جنایت‌ها در فضای مجازی پنهان کاری می شود، اظهار کرد: دشمنان می خواهند همه چیز را از دید ما مخفی نگه دارند ولی امروز به‌قدری دسترسی به اطلاعات راحت و سهل است که می شود ددمنشی آنان را دید.

وی افزود: ما دانش آموزان وظیفه داریم تا با کسب علم و دانش زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

دختران حاج قاسم همچنان بیدار هستند

دختران دانش آموز نیز به همراه معلمانشان در این راهپیمایی حضور یافتند تا با حضورشان نشان دهند که نسل امروز دختران بیدارتر همیشه و بصیرتر هستند و تلاش های دشمنان برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی که با هدف گیری زنان و دختران و خانواده ها آغاز شده، بی نتیجه خواهد بود.

مهسا رضازاده در گفت و گو با ایرنا گفت: دشمنان چنین فکر می کنند که ما حواسمان به چیزی نیست ولی برعکس دختران همسال من و همکلاسی های من بسیار نگاهشان تیز و آگاه است و تمامی این توطئه ها و جنایت های این رژیم غاصب و هم دستانش را می بینند.

بانوان به ویژه دختران و بانوان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان انزجار خود را از اعمال و رفتار آشوبگران و فتنه گران داخلی و خارجی نشان دادند و با آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

حمایت از آرمان فلسطین و استکبار ستیزی همیشگی است

مهدیه رضایی یکی دیگر از دانش آموزان ارومیه ای بود که در این راهپیمایی با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه در حالی که عکس رهبر معظم انقلاب را بر مقنعه داشت، به میدان آمده بود.

این دانش آموز بسیجی با اشاره به اینکه استکبار همیشه جنایتکار است و از این خوی و خصلت عقب نشینی نمی کند، اضافه کرد: مردم ایران بالاخص دانش آموزان همواره حامی کودکان فلسطینی و غزه هستند و اگر رهبرمان فرمان دهند برای حمایت از آنان از هیچ اقدامی دریغ نمی کنیم.

راهپیمایی ۱۳ آبان و شعار مرگ بر استکبار؛ نسل به نسل تا نابودی مستکبران

راهپیمایی ۱۳ آبان صدای حمایت مردم ایران از مردم مظلوم جهان است

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: امسال راهپیمایی روز ۱۳ آبان با شور بیشتری برگزار شد چرا که این آیین زمینه ای برای محکومیت جنایت های انجام شده علیه مردم مظلوم غزه و طنین انداز کردن صدای حمایت از این مظلومان در کل جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و باید در این روز جنایت های استکبار جهانی در دنیا به نسل های مختلف تبیین شود، گفت: کشورهای غربی و در راس آن آمریکا و صهیونیسم بین الملل با کشور ما دشمنی داشته و هر چه توانسته علیه ملت ایران انجام داده است و علت این دشمنی قطع و برچیده شدن سلطه این دولت ها از کشور بوده است.

وی تاکید کرد: همگان بدانند که ایرانیان آزاده، سلطه استکبار را نمی پذیرند و همواره علیه ظالمان مبارزه خواهند کرد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ما روز ۱۳ آبان با شرکت در این راهپیمایی به همه اعلام کردیم که در راس جنایتکاران جهان آمریکا تکیه زده‌است و مردم دنیا را همواره فریب می دهد.

راهپیمایی ۱۳ آبان و شعار مرگ بر استکبار؛ نسل به نسل تا نابودی مستکبران

گفتنی است دانش آموزان ارومیه ای به این مقدار در راهپیمایی بسنده نکردند و حتی بعد از اتمام مراسم پیاده درحالی که شعارهای ضد استکباری سر می دادند، راهی مدارس شدند.

روز ۱۳ آبان همواره تداعی گر مبارزه بی امان ملت ایران با استکبار جهانی و ایادی آن بوده و خاطره ۱۳ آبان ۱۴۰۲ نیز با همین نام و نشان در یادها خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha