۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85279840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصویری خروشان از استکبارستیزی در خراسان‌شمالی

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85279840
تصویری خروشان از استکبارستیزی در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- دانش‌آموزان خراسان شمالی همزمان با روز تسخیر لانه جاسوسی با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان از مردم فلسطین حمایت و خیابان‌های شهرها را به قرارگاه دفاع از مظلومیت تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز و در سیزدهمین روز از آبان ماه، دانش آموزان خراسان شمالی در شهرهای مختلف با حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی، صبر و شکیبایی مردم مظلوم غزه را ستودند و با فریادهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" به دانش آموزان فلسطین نوید آزادی دادند.

دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم از اقوام ترک، ترکمن، کرد، تات و فارس با حضور باشکوه خود، بار دیگر نشان دادند که در پشتیبانی و دفاع از مظلوم در صحنه هستند، امروز باورهایی انقلابی بار دیگر با حضور مردم خراسان شمالی، شکوفه داد و عطر آن در خنکای پاییزی، در جهان پیچید.

امروز مرد، زن، پیر و جوان بار دیگر با رنگ سرخ شهدا در میدان حضور یافتند و در حمایت از مظلومیت و محکومیت به خاک و خون کشیده شدن کودکان غزه در برابر استکبار سبز شدند و قد علم کردند و استکبار ستیزی را به منصه ظهور رساندند.

این حضور، نمادی از درس آموزی در مکتب اسلام است که اقشار مختلف و مردم آزاده را به عرصه کشانده است تا همصدا و منسجم، بیزاری و انزجار از استکبار و ظلم را فریاد بزنند.

تصویری خروشان از استکبارستیزی در خراسان‌شمالی

رویا، دانش آموز دوره متوسطه دوم است که در راهپیمایی روز دانش آموز حضور یافته است، می گوید، نسل ما نسل فهمیده ها است، نسل جوان و نوجوان ما با بصیرت و آگاه هستند و پشت ولایت ایستانده اند و حامی نظام هستند.

وی می افزاید: روز دانش آموز امسال متفاوت تر از سال های گذشته است، امسال موضوع غزه و به خاک و خون کشیده شدن کودکان و زنان، دل هر آزاده ای را به درد آورده و آزادگان را رنجور ساخته است.

این دانش آموز تصریح می کند: هجوم وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به مردم غزه، انزجار مردم ایران و سایر مسلمانان از استکبار را برانگیخته و بیشتر از پیش کرده است، از این رو مردم به ویژه دانش آموزان پرشورتر از هر سال در راهپیمایی حضور یافته اند تا اعلام کنند که حامی مظلومان هستند.

یکی دیگر از دانش آموزان بجنوردی هم با اشاره به اینکه امسال حضور حماسی مردم در راهپیمایی، معنای دیگری از ظلم ستیزی را به تصویر کشیده است می گوید: دانش آموزان ایران، همانگونه که در صدر انقلاب، در برابر طاغوت ایستادند، اکنون هم آماده هستند تا در برابر ظلم و ظالم بایستند و از حق دفاع کنند.

تصویری خروشان از استکبارستیزی در خراسان‌شمالی

علی اظهار می کند: دانش آموزان آمده اند که شعار من به انقلاب پابندم را فریاد بزنند و به جهان نشان دهند که ولایتمدار و پشتبان نظام اسلامی هستند.

وی می افزاید: روز ۱۳ آبان، روز ناامیدی دشمن و استکبار است، دانش آموزان روز تسخیر لانه جاسوسی را زنده نگاه می دارند زیرا این روز یادآور قدرت ولایت است، امروز به کودکان و مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم که خداوند با حق است و حق همیشه پیروز است.

این دانش آموز ادامه می دهد: این روز یادآور سه رویداد مهم شامل تبعید حضرت‌ امام‌ خمینی (ره) در سال‌ ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ جاسوسی‌ در سال‌ ۱۳۵۸ به دست دانشجویان است، این رویدادها یادآور شهیدانی است که با پیروی از خط امام(ره) جان خود را فدای میهن و آزادی کردند.

وی خاطرنشان می کند: امروز هم وظیفه ما است که مبارزه با استکبار و استبداد را سرمشق قرار دهیم و با ظالم مبارزه کنیم.

براساس این گزارش راهپیمایی مرکز استان خراسان شمالی از میدان شهید بجنورد تا مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

تصویری خروشان از استکبارستیزی در خراسان‌شمالی

آیین بزرگداشت روز ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی امروز و همزان در شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha