خروش استکبارستیزی مردم مازندران در ۱۳ آبان +فیلم

ساری-ایرنا- دانش آموزان و دانشجویان مازندرانی به همراه اقشار مختلف مردم امروز شنبه با شرکت در آیین راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز مبارزه با اسکتبار جهانی در ساری مرکز استان با حضور پرشور دانش آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه و جمعی از دانشجویان و شهروندان از میدان شهید قاسمی به سمت بوستان ولایت آغاز شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهایی در حمایت از مظلومان جهان به ویژه ملت مظلوم غزه نوشته شده بود، بر ضرورت تداوم مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان در جهان تاکید کردند.

تاکید بر اتحاد میان مسلمانان، دوری از هرگونه تفرقه در کشور و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم موضوع هایی دیگری بود که در پارچه نوشته ها و پلاکاردهای راهپیمایان ساروی مورد توجه قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر اسکتبار انزجار خود را از هرگونه ظلم و ستم و فرییکاری استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی امسال روز مبارزه با اسکتبار جهانی در ۴۷ نقطه در مازندران در حال برگزاری است و در پایان این مراسم با قرائت قطعنامه سراسری ویژه این روز قرائت خواهد شد.

خروش استکبارستیزی مردم مازندران در ۱۳ آبان +فیلم

۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی بود.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال‌ها هنوز هم حس می‌شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی، گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است.

تاثیرگذاری اعتراض و مقاومت دانش آموزان در روند پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا علاوه بر روز دانش‌آموز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی هم نامگذاری شود و هرساله دانش‌آموزان با شور و شعف بسیار در مراسم‌های مختلفی حضور یابند.

خروش استکبارستیزی مردم مازندران در ۱۳ آبان +فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha