«سیزدهم آبان» یوم‌الله‌ای که امسال به حمایت از جبهه مقاومت گره خورد

سمنان - ایرنا - ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل، روز تجلی حماسه‌، ایثار و فداکاری‌های دانش‌آموزان و دانشجویان برای انعکاس پیام هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار و تلنگری بر آزادیخواهان جهان برای استکبارستیزی بوده و امسال با حمایت از کودکان و خانواده‌های بی‌گناه جبهه مقاومت گره خورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها «روز دانش‌آموز» نام گرفت و در نهایت، تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) که از این رویداد تاریخی به‌عنوان «انقلاب دوم» نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان محسوب می شود و یادآوری این روز فرصتی برای تلنگر بر طینت خداجوی مسلمانان جهان برای بیدارشدن از خواب غفلت و استکبارستیزی است.

تاریخ جمهوری اسلامی ایران ۱۳ آبان سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ و رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی خودجوش از اقشار مختلف مردم را در سنین مختلف از زن و مرد و پیر و جوان در خود ثبت کرد که بازگویی این بی‌باکی‌ها مایه افتخار و اقتدار هر ایرانی و مایه ننگ دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.۱۳ آبان روز تجلی گوهر دانش و آموزندگی در آیینه حماسه و دلیری است.

۱۳ آبان ۱۳۵۷ در واقع روز شهادت دسته‌جمعی دانش آموزان به دلیل فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است، روز تجلی گوهر دانش و آموزندگی در آیینه حماسه و دلیری؛ روز به خون غلیتدن چندین نهال انقلاب اسلامی که قرار بود با درس خواندن ایران آباد و مقتدر را بسازند، اما با جانفشانی و رشادت رفتند تا شرایط را مهیا کنند تا دیگر جوانان و نوجوانان عرصه را به دست بگیرند. آنان جانفشانی کردند تا به جهان نشان دهند این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

«سیزدهم آبان» یوم‌الله‌ای که امسال با حمایت از جبهه مقاومت گره خورد

فریاد استکبارستیزی همگام با دفاع از مظلومیت مقاومت

اعلام آمادگی خودجوش جوانان و نوجوانان ایرانی در دوره کنونی برای حضور در سرزمین اشغالی فلسطین برای دفاع از کودکان بی دفاع جبهه مقاومت زیر رگبار گلوله رژیم کودکش اسراییل نمونه‌ای از تداوم راه شهدای دانش‌آموز سال ۱۳۵۷ است.

اعلام آمادگی خودجوش جوانان و نوجوانان ایرانی برای دفاع از کودکان بی‌دفاع جبهه مقاومت زیر رگبار گلوله رژیم غاصب کودکش نمونه‌ای از تداوم راه شهدای دانش‌آموز سال ۱۳۵۷ است.

«روز مبارزه با استکبار» در سال ۱۴۰۲ حال و هوای دیگری دارد. اگر زمانی آزادی‌خواهی تنها فریاد بر سر طاغوت بود، امروز این فریاد بر سر رژیم غاصبی فرود می آید که هیچ ابایی از کودک‌کشی ندارد و روزهاست که دستش به خون صدها مسلمان در نوار غزه آغشته است.

امروز نوای نوجوانان و جوانان با نفس به شماره‌افتاده کودکان در غزه گره خورده و به پشتوانگی از آنان مشتهای گره کرده بر سر دشمنان اسلام و بدخواهان مسلمانان در هر نقطه از جهان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی فرودخواهد آمد و پشتیبانی از حقانیت مقاومت با شعارهای همزمان در سراسر ایران اسلامی طنین‌انداز می شود.

یادآوری آزادیخواهی در ورق ورق از تاریخ ایران اسلامی

درست کمتر از ۱۰۰ روز مانده تا پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره)، ۱۳ آبان همان سال دانش‌آموزان برای سر دادن فریاد آزادی‌خواهی به صورت خودجوش مدرسه‌ها را تعطیل کردند و به سمت دانشگاه تهران راه افتادند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

همین‌طور که دانش آموزان با عزمی جزم و فریادی آسمان خراش و مصمم به خروج رژیم طاغوت خود را به داخل دانشگاه تهران رساندند و گروهی از دانشجویان و مردم با آنان هم‌صدا شدند و در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند، ساعت ۱۱ صبح بود که مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند، اما اجتماع کنندگان در حالیکه به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و فریاد الله‌اکبر سر دادند که این فریادها لرزه بر اندام مأموران مسلح رژیم طاغوت افکند و در نهایت تیراندازی آغاز شد و چند تن از جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند.

طبق گزارش‌ها در این روز، ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند تا به جهان ثابت کنند آحاد ملت ایران از سنین مختلف از کودک گرفته تا نوجوان، جوان و میانسال پشتیبان رهبر فرزانه خود در دوره گذشته امام خمینی(ره) و اکنون رهبر معظم انقلاب هستند و تا پای جان برای سرافرازی انقلاب اسلامی و نابودی استکبار و طاغوت ایستاده‌اند.

۱۳ آبان سال ۵۸ درست در سالروز فاجعه کشتار دانش‌آموزان بی‌گناه دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره)، لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار و مرکز طراحی و سناریوپردازی برای براندازی نظام در تهران را تسخیر کردند.

دانشجویان در این روز مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب مداوم به فتنه انگیزی علیه انقلاب اسلامی ایران مشغول بودند، به گروگان گرفتند و در نهایت، سفارت آمریکا در تهران، تعطیل شد.

اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات‌نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در مقیاس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود، بلکه آغاز تحول عمیقی بود که چهره واقعی زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و در جهان را بر همگان عریان کرد.

امروز جریان‌های استکباری با نفوذ به پیکره جوامع، می کوشند این دیدگاه را مطرح سازند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر اندیشه‌ها و الگوی غرب می‌گذرد و برای ترویج این اندیشه خام و نابخردانه از هر شیوه‌ و ابزارهای مختلف استفاده می‌کند و در این شرایط جوانان و نوجوانان به عنوان هدف استکبار باید آگاه باشند و در این بین توجه بیش از پیش مسوولان در سراسر ایران اسلامی از جمله استان سمنان در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه «جهاد تبیین» نقشی مهم در خنثی‌سازی دسیسه دشمنان داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha