۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85279918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ آبان یادآور نقش دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است

اهواز- ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه یادآور نقش و شجاعت دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است گفت: امروز نیز این قشر از جامعه در گام دوم انقلاب و با بهره‌گیری از اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه شهدا هستند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد روز شنبه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی به طور همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد بهار اسلام اهواز بیان کرد: یادآوری این حوادث تاریخی به دانش‌آموزان نشان می‌دهد، زندگی با آرامش امروز را مدیون رشادت‌های ایثارگران و شهدا هستند و تا پیروزی جهان اسلام در دنیا راهی نمانده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دست استکبار جهانی در دنیا کوتاه شد و مستکبران دیگر توان نقش آفرینی در منطقه را ندارند.

حمیدی نژاد ادامه داد: ملت ایران ضربه‌ها و زخم‌های زیادی از استکبار بر تن خود دارد و همواره قوی‌تر شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: دشمنان دسیسه‌های مختلفی را بر ملت ما روا داشتند به همین دلیل مردم ولایتمدار ایران واژه استکبار ستیزی را با تمام وجود احساس می‌کنند.

وی گفت: در روز ۱۳ آبان حوادث مختلفی از جمله تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان توسط رژیم ظالم طاغوت و شناسایی و متلاشی‌کردن لانه جاسوسی توسط دانش‌آموزان شجاع رقم خورد.

حمیدی نژاد تصریح کرد: این روز تاریخی، آبستن حوادث مهم تاریخ ایران و نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است.

بر اساس این گزارش روز دانش‌آموز در ایران مصادف با ۱۳ آبان نامگذاری شده و علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha