امام جمعه شیراز : تنفر از استکبار چنانکه باید برای نسل امروز تبیین نشده است+ فیلم

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: روز استکبار ستیزی یادآور مظلومیت های مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی است اما دلیل حس تنفر ملت ایران به استکبار برای نسل امروز توضیح داده نشده است.تنفر از استکبار چنانکه باید برای نسل امروز تبیین نشده است.

به گزار ش خبرنگار ایرنا، لطف الله دژکام روز شنبه در آیین نمادین زنگ استکبارستیزی در مدرسه معارف اسلامی شهید مطهری شیراز اظهار کرد:باید فرصتی مناسب برای بیان خاطرات نسل انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان در نظرگرفته شود چرا که رهبر انقلاب نیز این را در قالب جهاد تبیین مطالبه کرده‌اند.

امام جمعه شیراز با اشاره به برخی از ظلم‌های استکبار به ملت ایران پیش از انقلاب اسلامی، یادآور شد: در آن دوران معلمان آمریکایی برای فعالیت در شیراز و دیگر نقاط ایران حق توحش دریافت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: این در حالی است که تاریخ اروپا و آمریکا پر از توحش است و ایران تمدنی بیش از ۲ هزار ساله دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز هم دنیای استکبار همان دیدگاه را دارد و اتفاقات غزه این را ثابت کرد.

وی با اشاره به قانون ننگین کاپیتولاسیون و مبارزه امام خمینی (ره) با این ظلم، گفت: فرهنگ ایرانی و اهل فارس بودن موجب افتخار است و ما نمی‌پذیریم که استکبار اینگونه دیدی به ما داشته باشد.

دژکام تاکید کرد: اگر انصاف و عدالت در میان باشد، ایران اسلامی حاضر با باشد ما همه به عدالت آب خورد میکنیم ا ما نمی‌پذیریم کسی به ما ظلم کند

دهه شهدای دانش‌آموز در تقویم استانی ثبت شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه این آیین گفت:سیزدهم آبان ماه یک روز هویت آفرین و تجلی دانش‌آموز وطن دوست، جهانی اندیش و مشارکت جو است.

محمد خلیل عسکری افزود: توصیه های رهبر معظم انقلاب برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در نظم نوین جهانی باید در قالب این تشکل‌هایی مانند بسیج، انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی شکل گیرد.
وی عنوان کرد: دهه شهدای دانش آموز امسال با ابتکار آموزش و پرورش در مدارس فارس از چهارم تا ۱۴ آبان گرامی داشته شد.

عسکری از رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس خواست تا این دهه که با سالروز شهادت شهدای دانش‌آموز در شاهچراغ آغاز می‌شود و با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و حادثه ۱۳ آبان ادامه می‌یابد، در تقویم استانی فارس به عنوان دهه شهدای دانش‌آموز به ثبت برسد.
او ادامه داد: راهبرد مدرسه محوری در دستورکار آموزش و پرورش فارس قرار دارد و محوریت آن نقش دادن به دانش‌آموزان برای اداره مدرسه است.

وی گفت: در سراسر کشور ۹۵۰ دانش‌آموز در مدارس همراه با حفظ به تحصیل می‌پردازند که ۷۰۰ نفر آن در فارس است و جا دارد این استان را قطب قرآنی آموزش و پرورش کشور دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha