دومین بیمارستان سوانح خراسان رضوی رضایت ۸۰ درصدی مراجعان را کسب کرد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان سوانح طالقانی مشهد گفت: طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده در سال جاری، این بیمارستان به عنوان دومین مرکز درمانی سوانح در خراسان رضوی موفق به کسب رضایت ۸۰ درصدی مراجعان شده است.

دکتر "سعیده صباغ سجادیه" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان سوانح طالقانی مشهد با وجود هشت بخش بستری و بیش از ۲۰۰ تخت فعال به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

وی با بیان این که بخش اورژانس این بیمارستان دارای ۱۷ تخت است که به طور میانگین پذیرای پنج هزار و ۵۰۰ بیمار در ماه است ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۱۷۰ بیمار در اورژانس بیمارستان پذیرش و ۵۲ بیمار بستری می‌شوند.

رییس بیمارستان سوانح طالقانی مشهد با بیان این که روزانه به طور میانگین ۳۸ مصدوم سوانح ترافیکی به این بیمارستان منتقل می‌شود گفت: هم اینک ۹۹ درصد بیماران در این بیمارستان در کمتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف می‌شوند.

صباغ سجادیه با اشاره به این که هزینه‌های درمانی در بیمارستان طالقانی، دولتی محاسبه می‌شود و هزینه درمانی بیماران تصادفی رایگان است افزود: این بیمارستان تنها بیمارستان در مشهد است که دارای هلی پد (سکوی فرود بالگرد) و امکان انتقال بیمار با بالگرد را دارد.

وی با اشاره به این که این بیمارستان دارای درجه یک اعتباربخشی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دارای مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل (آی.پی.دی) است افزود: طی۶ ماهه نخست امسال هزار و ۳۲۰ گردشگر سلامت به این بیمارستان مراجعه کرده و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شدند.

رییس بیمارستان سوانح طالقانی مشهد گفت: هم اکنون ۶۷۰ پرسنل و نیروی انسانی در این بیمارستان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۵ نفر پزشک هستند.

صباغ سجادیه با بیان این که آزمایشگاه و رادیولوژی ۲۴ ساعته در بیمارستان سوانح طالقانی مشهد فعال است افزود: این بیمارستان تنها مرکز دولتی دارای سی تی اسکن ۶۴ است که می‌تواند سی تی آنژیو قلب و مغز انجام دهد.

وی با بیان این که با توجه به نیاز مبرم بیمارستان و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اصحاب رسانه‌ دومین دستگاه سی.تی.اسکن به بیمارستان طالقانی اضافه شد ادامه داد: تجهیز بیمارستان به دومین دستگاه سی.تی.اسکن، روند درمان بیماران را تسریع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha