خروش دانش آموزان ساوه‌ای علیه استکبار جهانی + فیلم

ساوه - ایرنا- امروز ۱۳ آبان دانش آموزان ساوه ای همزمان با سراسر کشور با تجمع باشکوه، علیه استکبار جهانی خروشیدند و سیاستهای استیلاجویانه و جنگ طلبانه آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، تجمع مردم ساوه با حضور اقشار مختلف، فرهنگیان، دانشگاهیان و در مصلای امام علی (ع) برگزار و حاضران در این تجمع با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، وحدت ملت اقتدار ملی مرگ بر آمریکا شعار ملی، کوه اراده هستیم آمریکا را شکستیم، سیاست‌های جنگ طلبانه کاخ سفید، حمایت از جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه روز شنبه در این آیین با اشاره به اینکه دشمنان در همه عرصه ها از جمله فضای مجازی با نسل جوان و نوجوان ایران درگیر شده است افزود: اما این قشر محکم برابر آنها ایستاده و برا مقاومت خود پیروزی را از آن خود کرده اند.

سرهنگ پاسدار «علیرضا مهدی» گفت: ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آرمانی است که انقلاب اسلامی به دنبال مقابله با آمریکا است ک طی ۲۵۰ سال از تاریخ خود ۲۲۷ جنگ را در راستای اهداف استکباری خود در جهان راه انداخته است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با این جنگ افروزی به دنبال اعمال فشار و قدرت خود در جامعه جهانی است اضافه کرد: امروز نیز با حمایت از رژیم غاصب اسراییل به دنبال خفه کردن نوار باریکه غره به عنوان جبهه اول مسلمین علیه استکبار و صهیونیست است.

مهدی یادآور شد: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت توانست جامعه جهانی را علیه استکبار جهانی متحد کند و امروز نیز همانند روزهای اول پیروزی انقلاب مردم برای دفاع از مردم مظلوم غزه در صحنه هستند.

در این آیین سرود انقلابی خیبر خیبر یا صهیون کاری از گروه هنری شاهزاده حسین ساوه رونمایی شد.

۱۳آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، نقطه‌ی عطفی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش‌آموزان مبارز در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که در لبیک به فرمان رهبر فقید انقلاب، بر طاغوت زمان خروشیدند و بالاخره تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به‌همت دانشجویان شجاع پیرو خط امام (ره)، که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد.

این هر سه رویداد مهم که نقش مؤثری در انقلاب اسلامی داشتند، هماره یادآور خرد، بینش و فعالیت‌های حماسه‌ساز و غرورآفرین دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز کشور است که فریاد استکبارستیزی ایرانیان را در صحنه‌های بین‌المللی طنین‌انداز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha