۹ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ تهران اضافه شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۰ تهران با تاکید بر توسعه فضای سبز با اشاره به کمبود سرانه در این منطقه از پایتخت، گفت: ۹ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز این منطقه افزوده شد.

به گزارش ایرنا، مهدی اخ‌الصنایع روز شنبه در مراسم بهره برداری از مجموعه ورزشی شهدای آزادی در هشتادمین پویش امید و افتخار گفت: منطقه ۱۰ سرانه پایینی در موضوع ورزش و فضای سبز دارد و بیشترین بافت فرسوده شهر تهران در منطقه ۱۰ وجود دارد بیش از ۴ برابر میانگین شهر تهران تراکم دارد و جمعیت آن به ۳۵۰ هزار نفر می‌رسد بر همین اساس در حال تلاش برای ارتقای این سرانه‌ها هستیم.

وی افزود: بهره برداری دوباره از اماکن ورزشی در منطقه ۱۰ بسیار مهم است چرا که کمبود زمین در این منطقه به شدت احساس می‌شود امسال توانستیم ۹ هزار متر مربع به فضای سرانه سبز در منطقه اضافه کنیم و باغ جعفریان و تملک آن از جمله آنها است.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: در هر فعالیت حوزه عمرانی سهم ورزش را دیدیم در خیابان عرب ساخت مجموعه‌ای را پیگیری می‌کنیم که هم موضوع ورزشی، هم میادین میوه و تره بار و هم مجموعه شهروند در آن مستقر شود چرا که گنجاندن سرانه ورزشی از تاکیدات شهردار تهران است.

وی تاکید کرد: در شمال منطقه در خیابان آذر شهر مجموعه ای را دیدیم تا بتوانیم در زمان باقی‌مانده از این دوره از مدیریت شهری سهم منطقه ۱۰ را در سرانه ها افزایش دهیم و با همکاری شورای شهر، بودجه ورزش در منطقه نیز ۲ برابر دیده شده است.

شهردار منطقه ۱۰ یادآور شد: طرح شاخه شرقی یادگار را از ورزشگاه جیحون دور کردیم و امیدواریم سال آینده مجموعه جیحون را مرمت و آماده استفاده مناسب شهروندان کنیم همچنین سال گذشته سه زمین چمن مصنوعی به منطقه اضافه شد و حدود ۲ هزار متر چمن مصنوعی نوسازی شد و امیدواریم بازسازی و نوسازی مجموعه ورزشی خوش را نیز در سال ۱۴۰۳ آغاز کنیم.

۹ هزار مترمربع به سرانه فضای سرانه سبز منطقه ۱۰ تهران اضافه شد

بازگشایی ۶۲ مجموعه ورزشی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: ۶۹ مجموعه ورزشی تعطیل داشتیم که ۶۲ مورد آن تاکنون بازگشایی شده و برای مابقی آن از طریق سازمان ورزش و سازمان املاک در حال پیگیری هستیم تا مشکلات آنها بر طرف و تا پایان سال بازگشایی شود.

به گفته حسین اوجاقی، روز دوشنبه ۱۵ آبان، مراسم تجلیل از مدال آوران و نام آوران ورزش کشور که در واقع سفیران فرهنگی ما هستند را در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی سازمان ورزش برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی هر فرد باید ۵۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد تا نشاط اجتماعی را در جامعه شاهد باشیم اما در شهر تهران این آمار ۱۳ دقیقه است و در واقع ۳۰ درصد استانداردهای بین‌المللی را از این نظر داریم.

اوجاقی ادامه داد: استاندارد سرانه ورزشی در دنیا ۲ تا ۲.۵ مترمربع است اما این عدد در تهران ۶۰ سانتی‌متر است و با احتساب فضاهای روباز به حدود یک مترمربع می‌رسد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: مجموعه ورزشی شهدای آزادی که امروز بازگشایی مجدد آن انجام می شود دارای این قابلیت است که بانوان نیز می‌توانند از آن به صورت مجزا استفاده کنند امروز شاهد این هستیم که این مجموعه‌ها، پس از سال‌ها تعطیلی بازگشایی می‌شود.

وی یادآور شد: سرانه ورزشی منطقه ۱۰ حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است که در واقع کمتر از میانگین تهران است بنابراین عزم جدی در شهرداری منطقه وجود دارد که مجموعه‌های فرسوده به چرخه خدمات رسانی برگردد و مجموعه‌های جدید نیز احداث شود.

وی افزود: سازمان ورزش از طریق اماکن ورزشی به شهروندان خدمت رسانی می کند و حدود یک هزار مکان ورزشی در شهر تهران داریم و حدود ۴۰۰ زمین ورزشی کوچک مقیاس در محلات وجود دارند، ۱۳۷ مجموعه توسط مناطق، ۳۴ مجموعه توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها و ۵۲ مجموعه از سوله‌های الزهرا (س) در تهران داریم و ۶۰ مجموعه نیز در اختیار سازمان ورزش است. بر اساس آمارها یک دلار سرمایه گذاری در ورزش باعث می‌شود سه دلار در بحث درمان صرفه جویی شود.

اوجاقی با بیان اینکه مجموعه وررشی شهدای آزادی می تواند ماهیانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر سانس به شهروندان خدمت ارائه کند، ادامه داد: در المپیک ۱۵۶ مدال در رشته شنا داریم که می‌توانیم با استفاده از مجموعه‌هایی مانند شهدای آزادی، زیرساخت‌ها و آموزش شنا را در کشور داشته و به موفقیت در عرصه جهانی در این رشته برسیم.

مدیرعامل سازمان ورزش با بیان اینکه این سازمان از طریق رویدادها نیز به شهروندان خدمات رسانی می‌کند، گفت: مسابقات قهرمان‌شهر در ۱۰ رشته ورزشی آقایان و بانوان تمام محلات تهران را درگیر می‌کند و حدود یک میلیون نفر در این مسابقات ثبت نام کردند که در حال حاضر بخش محلی آن رو به اتمام است همچنین در مناسبت‌ها نیز فعالیت‌های ورزشی و تفریحی توسط سازمان ورزش ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha