۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85280358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان در باره آبگرفتگی معابر هشدار داد

اصفهان- ایرنا - اداره کل هواشناسی اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددها از بعدازظهر امروز شنبه در برخی از نقاط استان، "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش باران گاهی رگبار، رعد و برق و تُندباد موقت، مه آلودگی و کاهش دید از بعدازظهر روز شنبه تا عصر روز یکشنبه هفته جاری، در برخی از مناطق استان خبر داد.

این وضعیت برای شهرهای اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، خور و بیابانک، زواره، فرودگاه اصفهان، مهاباد، کاشان، مبارکه، نایین، نطنز و ورزنه پیش بینی شده است.

بر اساس این پیش بینی، احتمال اختلال در ترددها، آبگرفتگی معابر عمومی بصورت محلی، شکل‌گیری روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، توقف و اتُراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب کنند و احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز توصیه شده است تا آمادگی لازم را برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز امروز گفت‌ و گو با ایرنا اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا اواسط روز یکشنبه(فردا) است و وضعیت جوی در این مدت در بیشتر مناطق بصورت نیمه ابری، گاهی ابری و بارش رگباری، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و مه آلودگی پیش بینی می شود.

محمدرضا رفیعی افزود: شدت بارش‌ها از عصر امروز تا اواسط فردا در نیمه شرقی و با شدت کمتر در شمال و مرکز استان خواهد بود و شرایط جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دید بصورت محلی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: میانگین دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه، هوای نیمه ابری و مه آلود همراه با رگبار پراکنده بویژه در مناطق شرقی و شمال و مرکز و از بعدازظهر کاهش این پدیده و برای روز دوشنبه، هوای صاف تا کمی ابری و مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha