فقط ۱۵ درصد راههای روستایی تربت‌حیدریه فاقد آسفالت است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با اجرای عملیات روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون به میزان ۲۹ کیلومتر، فقط نزدیک به ۱۵ کیلومتر راه روستایی این شهرستان بدون آسفالت باقی مانده‌ است.

علی‌اصغر کرباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای عملیات یاد شده به طور متوسط برای هر کیلومتر راه روستایی و شهری، حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده‌ است.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، جشن خداحافظی با راه روستایی غیر آسفالته تا پایان امسال در شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه سرجمع راه‌های روستایی و شهری شهرستان تربت‌حیدریه را ۷۶۰ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: از این میزان ۴۶۰ کیلومتر به راه روستایی اختصاص دارد.

کرباسی درصد برخورداری راه‌های روستایی و شهری کشور از آسفالت را ۹۴ و میزان آن در استان خراسان رضوی را ۹۵ درصد عنوان و اظهار کرد: افزون بر ۹۸ درصد راه‌های روستایی و شهری تربت‌حیدریه آسفالت است.

فقط ۱۵ درصد راههای روستایی تربت‌حیدریه فاقد آسفالت است

وی در تبیین جزییات عملیات روکش آسفالت انجام شده در مدت مذکور گفت: لکه‌گیری راه‌های حوزه فعالیت این شهرستان به طول ۱۹ هزار مترمربع، روکش آسفالت در محور تربت‌حیدریه - "بایگ" به طول ۱۹ کیلومتر، روکش آسفالت گرم محور تربت‌حیدریه - مشهد قبل از پل راه‌آهن به طول ۶ کیلومتر، ساخت محور روستایی "بوری‌آباد" به طول ۵۰۰ متر، بهسازی و آسفالت محور روستایی "نسر"- محمودآباد - "قشرباط" به طول سه هزار و ۳۰۰ متر و محور روستایی "نوری" - "سربالا" به طول ۵۰۰ متر بخشی از این عملیات بوده است.

رییس اداره راهداری تربت‌حیدریه گفت: همچنین بهسازی و آسفالت قسمتی از محور روستایی "پنگی" بخش کدکن، ترمیم خرابی شانه آسفالتی قسمتی از محور مشهد - تربت‌حیدریه در محل پیچ مرغداری، تیغ‌زنی و تسطیح ۴۰۰ کیلومتر حریم راه‌ها، اجرای ۲۵ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی راه، شن‌ریزی محورهای روستایی "پده" و "سریشا" به طول سه کیلومتر، بهسازی شانه راه محور مشهد - تربت‌حیدریه محدوده گردنه سبز به طول یک کیلومتر، اجرای عملیات خط‌کشی در سطح راه‌های حوزه استحفاظی به طول ۱۸۰ کیلومتر، ایمن سازی و آسفالت تقاطع روستاهای "فدرد" و "عریان" از توابع بخش مرکزی از دیگر اقدامات انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha