فیلم | راهپیمایی ۱۳ آبان در کنگاور

کرمانشاه – ایرنا - مردم شهر تدین و تمدن کنگاور در سالروز ملی مبارزه با استکبار در قالب راهپیمایی ۱۳ آبان بر علیه جنایت های اخیر صهیونیست ها در غزه خروشیدند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه کنگاور در این مراسم با اشاره به گرامیداشت راهپیمایی ۱۳ آبان و جنایت‌های خونین آمریکایی‌ها، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در دو مناسبت به ملت ایران ضربه زدند؛ در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که پس از خروش امام خمینی در مخالفت شدید با مصوبه خفت‌بار کاپیتولاسیون، یعنی «مصونیت آمریکایی‌ها در ایران از پیگیری قضایی هرگونه جرم و جنایت»، ایشان را تبعید کردند و در ۱۳ آبان ۵۷ که رژیم دست‌نشانده آمریکا در ایران، جمعی از دانش‌آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

آیت الله «سیدرضاحسینی» افزود: اما در مناسبت سوم یعنی تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان، ملت ایران به آمریکا ضربه زد و با افشای اسرار و اسناد پنهان سفارت، آبروی آمریکا را در جهان برد.

سخنران راهپیمایی ۱۳ آبان کنگاور در ادامه بیان کرد: پس از اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی توسط رژیم پهلوی که به صورت یک لایحه قانونی در هیئت دولت تصویب شد امام خمینی (ره) در یک نطق تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداخت.

وی عنوان کرد: پس از سخنان امام خمینی (ره) رژیم که در طول دو سالی که امام قیام کرده بودند، نتوانسته بود با هیچ شیوه‌ای، ایشان را آرام کند، تنها یک راه پیش پای خود می‌دید و آن تبعید امام بود. در شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

وی اظهار کرد:امام خمینی با آن بصیرت و دوراندیشی خدادادی می گفت: "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" چرا که سرانگشت تمام جنایات عالم توسط آمریکای خونخوار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی یوم الله سیزده آبان در شهر کنگاور ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه همزمان با تجمع اولیه در میدان سردار دلها این شهر آغاز شد.

هزاران تن از دانش آموزان و معلمان کنگاور از مدارس راهپیمایی خود را آغاز کردند و خود را به میدان سردار دلها رساند و پس از تجمع اولیه و طی کردن مسیر خیابان امام، خود را به میدان امام خمینی رساند.

مردم کنگاور در این راهپیمایی در حالی که پرچم های فلسطین و حزب الله را در دست داشتند با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایت های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

فلسطین پیروز است اسراییل نابود است، اسراییل ننگت باد آمریکا مرگت باد، الله اکبر، هیهات منه الذله و وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد از جمله شعارهایی است که راهپیمایان سر دادند.

جمع کثیری از مردم، مسئولان، روحانیان، ورزشکاران، دانش‌آموزان و فرهنگیان کنگاوری همگام با اقصی نقاط کشور در راهپیمایی باشکوه و حماسی بار دیگر اوج خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به منصه ظهور گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha