دارابیان: افتخار می‌کنم با حجاب اسلامی در هانگژو حضور داشتم

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای پرتاب دیسک در بازی‌های پاراآسیایی با بیان اینکه جامعه غرب، زن و بنیان خانواده را هدف قرار داده، گفت: افتخار می‌کنم که در هانگژو در بین هزاران ورزشکار با حجاب برتر اسلامی حضور داشتم چرا که حجاب بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی است و مانعی برای پیشرفت نیست.

الناز دارابیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها دختران در کاروان فرزندان ایران نقش بسیار موثری داشتند. البته این نقش تنها به کسب ۳۰ درصد از مدال‌های هانگژو ختم نشد بلکه در زمینه کار فرهنگی هم پیشرو بودند و پیام‌هایی را به جهانیان مخابره کردند که کاملا متفاوت از تبلیغات رسانه‌ای غرب علیه زنان ما بود. کسب چهار مدال طلا توسط ملیحه صفایی، حضور ساره جوانمردی به عنوان مادر قهرمان و شماری از بانوان با چادر در دهکده بازی‌ها باعث شد تا نگاه‌ها را به سمت ایران سوق داده شود.

وی ادامه داد: من هم به همراه شماری از مسوولان کاروان در دهکده بازی‌ها با چادر به عنوان حجاب برتر رفت و آمد داشتم. ورزشکاران و مسوولان بازی ‌از دیدن من متعجب نشدند چرا که چادر بخشی از فرهنگ و پوشش اسلامی کشورم است همانگونه که دیگر کشورها با لباس‌های متفاوتی در دهکده حضور داشتند. افتخار می‌کنم که در هانگژو در بین هزاران ورزشکار با حجاب برتر اسلامی حضور داشتم. حجاب بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی ما است.

دارابیان: افتخار می‌کنم با حجاب اسلامی در هانگژو حضور داشتم

دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی این را هم گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهم این دوره از بازی‌ها برجسته شدن نقش مادر در بین بانوان ایرانی بود. ساره جوانمردی یکی از نوابغ ورزش جهان با فرزند چند ماهه خود به هانگژو گام گذاشت و موفق شد با وجود فرزند چند ماهه به سکوی مدالی هم برسد. صحنه انداختن مدال به گردن پسر خانم جوانمردی بسیار زیبا بود. زمانی که خانم جوانمردی در دهکده رفت و آمد داشت بسیار از او و پسرش استقبال می‌شد و کادوهای زیادی هم به پسرش (آوش) داده شد. این برای دنیای قهرمانی بسیار مهم است.

ملی‌پوش پارادوومیدانی در خصوص تاثیر این رفتارها بر روی قهرمانان جهان گفت: جامعه غرب از زن استفاده ابزاری می‌کند و حتی برای تزلزل در بنیان خانواده زنان را هدف قرار داده است. دختران ایرانی با حضور در هانگژو ثابت کردند که مقام زن بسیار بالاتر از تعریف برخی جوامع غربی است. زن ایرانی اگر در آوردگاه ورزشی قهرمان است در خانواده نقش مادری دارد و در جامعه یک شهروند حرفه‌ای به شمار می‌رود. زنان ایران مادر قهرمانانی هستند که می‌توانند در بزرگترین آوردگاه‌های ورزشی نیز موفق شوند و نمونه این قهرمانان خانم جوانمردی است.

دارابیان: افتخار می‌کنم با حجاب اسلامی در هانگژو حضور داشتم

یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و تاثیرگذار الناز دارابیان تقدیم مدال به کودکان غزه بود. وی در این خصوص عنوان کرد: در این روزها همه شاهد هجوم وحشیانه رژیم صهیونیست به غزه هستند و کودکان فلسطینی هیچ پناهی ندارند. نباید در برابر این کودک‌کشی سکوت کنیم. من از رسانه ورزش استفاده کردم و بدون توجه به برخی واکنش‌های احتمالی، مدالم را به کودکان غزه تقدیم کردم. امثال من نمی‌توانند در برابر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی سکوت کنند، بلکه از بزرگترین میادین ورزشی برای برملا کردن جنایات صهیونیست‌ها باید استفاده کنیم. جهانیان باید بفهمند که چه اتفاقاتی در فلسطین در حال رخ دادن است.

وی در خصوص حضور آوا الداغی در کاروان ایران گفت: حضور مادر و دختر شهید حمیدرضا الداغی به عنوان شهید غیرت، در کاروان ایران یک اقدام ارزشمند بود. ورزشکاران ارادت خاصی به این دختر و مادر شهید داشتند و حتی شماری از ورزشکاران گل‌های اهدایی این دوره از بازی‌ها را به آنان دادند. حضور در کنار این دختر و مادر شهید لذت‌بخش بود.

دارابیان: افتخار می‌کنم با حجاب اسلامی در هانگژو حضور داشتم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha