۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان اردبیل واگذار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین به ۶۳۵ متقاضی واگذار شد.

محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت احداث ۶۳۵ واحد مسکن در استان هدف‌گذاری شده که ۳۵۰ واحد آن در اردبیل و بقیه در شهرهای نمین، نیر و سرعین احداث خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح با هدف افزایش جمعیت و ترغیت جوانان به ازدواج در دستور کار قرار گرفته و بر اساس این طرح دولت هم موظف است برای احداث این واحدها زمین مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به میزان ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن در شهرستان نمین افزود: کل ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن شهرهای نمین ، عنبران و آبی‌بیگلو ۲ هزار و ۴۹۶ متقاضی بود که پس از پالایش و بررسی ۲۹۵ نفر تایید نهایی ، برای ۲۲۴ نفر تامین زمین و برای ۲۰۱ نفر نیز تخصیص طرح انجام شد.

حیدری ادامه داد: تاکنون ۱۷۶ متقاضی در شهرهای نمین ، عنبران و آبی‌بیگلو آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره آخرین وضعیت طرح‌های در حال ساخت مسکن شهرستان نمین ادامه داد: از مجموع ۲۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در نمین ۴۸ واحد به‌صورت پنج قطعه چهار واحدی در هفته دولت سال جاری افتتاح شد و عملیات نازک کاری ۲۰ واحد دیگر هم شروع شده که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: عملیات احداث ۴۰ واحد مسکن در شهرستان نمین در مرحله اتمام اسکلت و ۴۰ واحد دیگر هم در مرحله اتمام سقف اول با پیشرفت فیزیکی۳۰ درصد است.

حیدری همچنین گفت: ۷۶ واحد مسکن در شهرستان نمین در قالب گروه ساخت چهار واحدی تحویل بنیاد مسکن شده که ۴۸ واحد آن در مرحله خاکبرداری و پی‌کنی می‌باشد.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha