۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85280784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز به ۶ هزار کلاس درس نیاز دارد

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85280784
البرز به ۶ هزار کلاس درس نیاز دارد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: این استان برای رسیدن به میانگین کشور، به ۵۰۰ مدرسه با ۶ هزار کلاس درس نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی" شنبه شب در نشست نهضت مدرسه سازی استان البرز افزود: با توجه به احصا نیازها، ضرورت دارد که اولویت بندی دقیقی صورت گیرد و نسبت به شناسایی اراضی مناسب و جلب مشارکت خیرین اقدام شود.

استاندار البرز گفت: جای خرسندی دارد که خیرین نیک اندیش در این استان فراوان هستند و با اشراف به فقر استان در سرانه ها بویژه آموزشی و پرورشی، همراهی بسیار خوبی دارند.

وی افزود: در خصوص ساخت ۱۰۰ مدرسه در فاز اول پیش بینی های لازم صورت گرفته و روند خوبی طی شده است.

استاندار البرز بیان کرد: در خصوص فاز بعدی این نهضت از ۱۰۰ مدرسه ای که برای خود تعهد ایجاد کردیم جانمایی و عملیات اجرایی ۱۲ مدرسه آغاز شده و باید این روند تسریع شود.

وی افزود: فرمانداران باید هر هفته جلسه و پیگیری میدانی داشته باشند تا شرایط لازم برای ساخت مدارس در شهرستان ها فراهم‌ شود.

البرز به ۶ هزار کلاس درس نیاز دارد

یک هزار میلیارد ریال به ساخت مدارس البرز اختصاص می یابد

عبداللهی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی دولت سیزدهم مقرر شد اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی اموال دولت در آموزش و پرورش تامین شود و به ساخت مدارس تخصیص یابد.

وی افزود: آموزش و پرورش و مسوولان مربوطه باید برای تحقق این فرصت بزرگ، هم افزایی و پیگیری ویژه ای داشته باشند.

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت ایجاد فضاهای ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری های این قشر را کمبود چنین امکانات مهمی دانست و از مسوولان استان خواست تا تمامی فرزندان این استان را مانند فرزندان خود ببینند و برای تامین نیازهای آن ها دلسوزانه تلاش کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم بستر تفریح، نشاط و ورزش جوانان را فراهم کنیم، قدم بزرگی در ایجاد آرامش، کاهش هیجانات کاذب، ناهنجاری ها و عصیانگری های اجتماعی آن ها خواهیم برداشت.

عبداللهی گفت: باید دست به دست هم بدهیم و با درک درستی از شرایط، برای رشد و شکوفایی جوانان بعنوان آینده سازان کشور، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha