۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت مدارس صدرا در مهریز یزد نیاز است

یزد- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز یزد گفت: برای ساخت چهار مدرسه صدرا به ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه در شهرستان نیاز است که همکاری مسوولان و همراهی خیران را طلب می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " حسین زارع " روز شنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: هم‌اکنون مدارس صدرا در املاک متعلق به آموزش و پرورش مستقر است و باید برای ساخت مدارس ملکی تبلیغات اسلامی در منطقه اقدام شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر در چهار مدرسه صدرا در شهرستان مشغول تحصیل هستند ادامه داد: برای تعلیم و تربیت دانش آموزان به فضای کافی و مناسب در شهرستان مهریز نیاز است.

این مسوول بیان کرد: بودجه فرهنگی سالانه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال است در حالی که به ۱۵ میلیارد ریال نیاز مبرم داریم.

زارع گفت: در شهرستان هشت موسسه قرآنی، ۴۰ مداح ، ۶۸ روحانی و ۱۱۵ هیات مذهبی وجود دارد و از ۳۰۰ مسجد منطقه ۱۲۰ مسجد فعال است.

همچنین در این نشست مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: در سال تحصیلی جاری حدود ۸۰۰ نفر از دانش آموزان اتباع در مدارس شهرستان مشغول تحصیل هستند.

۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت مدارس صدرا در مهریز یزد نیاز است

سید ضیاء طباطبایی افزود: مهمترین دغدغه آموزش و پرورش مهریز با وجود ظرفیت بالقوه فرهنگی، نداشتن بودجه کافی است که باید برای حل مشکل اقدام شود.

وی اظهار کرد: سالانه برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرورشی به بیش از ۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که باید برای اختصاص آن اقدام شود.

این مسوول گفت: در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز هم‌اکنون ۱۰ طرح نیمه تمام آموزشی و پرورشی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که برای اتمام آن ها به همکاری خیران نیاز است.

طباطبایی بیان کرد: انجام فعالیت‌های دینی و پرورشی جزو برنامه‌های محوری و مورد تاکید در شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم است.

این ۲ مسوول در پایان نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

۱۰۷ مدرسه با ۱۳ هزار دانش آموز در مهریز وجود دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha