خشم مسلمانان میشیگان از سیاست‌های ضدفلسطینی کاخ سفید و کاهش حمایت‌ از بایدن

 نیویورک – ایرنا- در سال ۲۰۲۰، خانم امان حمود یکی از هزاران مسلمان در میشیگان آمریکا بود که به جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور در شکست دونالد ترامپ کمک کرد. یک ماه پیش، این وکیل آمریکایی فلسطینی شک نداشت که در سال ۲۰۲۴ دوباره از بایدن حمایت خواهد کرد.

اما در چند هفته گذشته، او شاهد ارائه حمایت تزلزل ناپذیر دولت بایدن از اسرائیل پس از اعلام جنگ علیه حماس در پی حمله این گروه در ۷ اکتبر بود. این حمایت بدون هیچگونه خط قرمزی برای اسرائیل و درخواستی برای آتش‌بس اعلام شده درحالی که هزاران غیرنظامی در غزه کشته شده اند. حالا حمود نمی داند چه کاری باید انجام دهد.

این وکیل آمریکایی – فلسطینی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها (حامیان بایدن) گفت: «بایدن ما را در موقعیت بسیار سختی قرار داده است. از نظر اخلاقی تقریباً برای من غیرممکن شده به کسی رای بدهم که در چند هفته گذشته چنین مواضعی اتخاذ کرده است.»

این رسانه آمریکایی گفت: آمریکایی‌های عرب و مسلمان درصد کمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما نفوذ زیادی در ایالت‌های مهم انتخاباتی مانند میشیگان دارند. بی توجهی به این گروه در ایالت میشیگان که در آن رأی‌دهندگانی مانند حمود احساس می‌کنند دولت بایدن به آنها خیانت کرده است، می‌تواند به قیمت شکست در انتخابات برای بایدن تمام شود.

بر اساس تحلیلی که توسط موسسه امگیج، میشیگان بیش از ۲۰۰ هزار رای دهنده مسلمان آمریکایی دارد که ۱۴۶,۰۰۰ نفر از آنها در سال انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کردند. بایدن در ایالت میشیگان با ۱۵۵ هزار رای پیروز شد. در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ با اختلاف اندک در این ایالت پیروز شده بود.

نادا الحانوتی، مدیر اجرایی امگیج اکشن در میشیگان گفت: «این آمار ثابت می کند که دولت بایدن برای پیروزی به رأی مسلمانان نیاز دارد.»

شرایط به ویژه در شهر دیربورن در حومه دیترویت که بیش از نیمی از جمعیت آن از خاورمیانه یا شمال آفریقا هستند، حساس است.

دموکرات‌هایی که پیش از این از بایدن حمایت کرده بودند اکنون می گویند نمی توانند به او رای دهند، حتی اگر بایدن از درخواست اولیه آنها یعنی آتش‌بس فوری در غزه حمایت کند.

پیش از این ، خبرگزاری رویترز نوشت: شورای ملی دموکراتیک مسلمانان در آمریکا که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت های تاثیرگذار در انتخابات از جمله میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا است، از بایدن خواستند از نفوذ خود بر رژیم صهیونیستی برای میانجی گری جهت برقراری آتش بس تا ساعت پنج بعد از ظهر امروز (به وقت آمریکا) استفاده کند.

رهبران مسلمان در نامه ای سرگشاده تحت عنوان «ضرب الاجل آتش بس ۲۰۲۳» وعده دادند رای دهندگان مسلمان را برای خودداری از «تایید، حمایت یا رای به هر نامزدی که حملات تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را تایید می کند»، بسیج کنند.

این شورا خطاب به بایدن نوشت: حمایت بدون قید و شرط دولت شما، تامین شرم آور منابع مالی و مهمات، نقش بسیار مهمی در تکرار خشونتی دارد که باعث کشتار غیرنظامیان شده و اعتماد رای دهندگان به دولت شما را از بین برده است.

کیت الیسون عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، دادستان مینه سوتا و اولین مسلمان منتخب در کنگره آمریکا و اندری کارسون عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایندیانا از بنیانگذاران این شورا و رئیس آن هستند.

رویترز نوشت: این نامه تازه ترین نشانه از خشم و ناامیدی فزاینده جوامع عرب زبان و مسلمان آمریکا از شکست بایدن در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی در غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha