حسین عباسنژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پهلودهی این کشتی ۶۷ متری فلهبَر به منظور بارگیری و صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان فله از کارخانه سیمان هرمزگان شهرستان خمیر انجام شده است.
وی ادامه داد: این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو قشم وارد بندرخمیر شده بود، پس از انجام یک نرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدککش پهلودهی شد.
«بندر باسعیدو جزیره قشم از پرکارترین بنادر جزیره در کار ماهیگیری و صیادی است که روزانه بیش از ۱۰۰ تُن ماهی از جمله زرده، هوور و شیرماهی در این بندر از شناورهای صیادی تخلیه میشود».
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: اسکله ۲ بندرگاه خمیر دارای هشت متر آبخور بوده و ظرفیت پذیرش کشتیهایی با ۱۰ هزار تُن اعم از فلهبر و جنرال کارگو را دارا است.
عباسنژاد خاطرنشان کرد: باتوجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار میرود تا پایان سالجاری صادرات و واردات از بندرگاه خمیر از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کند.
«کشتی جنرال کارگو (General Cargo) که یکی از روشهای محبوب در صنعت حمل و نقل جهانی استفاده میشود، یک نوع کشتی است که برای حمل و نقل بارهای گوناگون و عمومی به کار میرود و ممکن است شامل کالاهای سنگین، حجیم، فردی یا غیرقابل بستهبندی باشد.
کشتی جنرال کارگو عموماً دارای ساختار باز بوده و بارها را به صورت مستقیم درون سالنهای بارگیری و تخلیه قرار میدهد. استفاده از این نوع کشتی ها برای واردات کالا از چین بسیار رایج است.
بندر چند منظوره خمیر پس از سالها وقفه با پیگیریهای انجام شده از سوی مسوولان سازمانی و استانی در دولت سیزدهم، اسفندماه سال گذشته با حضور وزیرراه و شهرسازی به صورت رسمی به چرخه فعالیتهای اقتصادی استان هرمزگان افزوده شد.
نظر شما