طرح جهاد آبرسانی در ۲۳ روستای قشم در حال اجرا است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه هشت طرح جهاد آبرسانی در ۲۳ روستای قشم در حال اجرا است، گفت: این طرح‌ها در قالب اجرای شبکه توزیع، خط انتقال و احداث مخزن پیش‌بینی شده که تاکنون چهار پروژه تکمیل و چهار پروژه دیگر نیز در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه با بیان اینکه پروژه‌های جهاد آبرسانی از محل اعتبارات وزارت نیرو و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتی(ع) در حال احداث است، تصریح کرد: در استان هرمزگان، نیروی دریایی سپاه معین این قرارگاه برای اجرای پروژه های جهاد آبرسانی بوده که در تمامی شهرستان‌های هرمزگان پیش بینی های لازم برای اجرای این پروژه‌ها شده است.

وی از قشم به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم که در حوزه آبرسانی نیازمند توجه ویژه است، یاد کرد و گفت: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی تاکنون هشت کیلومتر شبکه توزیع، ۱۷کیلومتر خط انتقال اجرا شده و ۲ باب مخزن با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی باعث بهبود وضعیت آب شرب ۲۳روستا با جمعیتی افزون‌بر ۴۵ هزار نفر خواهد شد.

به گفته وی، با تکمیل این پروژه ها هم راستا با دیگر پروژه های در دست اجرا که از محل اعتبارات سرمایه گذاری بخش خصوصی و آبفا در حال انجام است، شاهد بهبود وضعیت آب روستاهای شهرستان قشم خواهیم بود.

حمزه‌پور یادآورشد: با راه‌اندازی آب شیرین‌کن باسعیدو، قشم مولد و افزایش ظرفیت آب شیرین کن سوزا، میزان تولید آب قشم را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha