۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85281029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: جنگ غزه از جنگ ۱۹۷۳ طولانی‌تر شده است

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی از طولانی‌تر شدن جنگ و واقعیتی که اسرائیلی‌ها باید با آن کنار بیایند، سخن گفت و افزود: جنگ جاری در غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، از جنگ سال ۱۹۷۳ طولانی‌تر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی «هاآرتص» افزود: جنگ جاری در غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، از جنگ سال ۱۹۷۳ (جنگ اعراب با اسراییل) طولانی‌تر شده و افقی برای پایان آن و حتی توافق آتش بس دیده نمی‌شود.

وی که با نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی مرتبط است، اعلام کرد: پس ازگذشت چهار هفته از کابوس جنگ غزه که همچنان بیم تبدیل آن به جنگ منطقه ای می رود، به نظر می رسد که باید با این واقعیت جدید کنار بیاییم.

هارئیل تاکید کرد: این جنگ تغییری گسترده از حیث تلفات و خسارات ایجاد کرده و به مثابه دگرگونی کامل عرف سیاسی قدیمی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، جمعه شب ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۳۴۱ نظامی خود از زمان شروع جنگ در هفتم اکتبر خبر داده بود.

حرکات تل آویو برای سانسور و کتمان تلفات خود با توجه به افشاگری شهرک نشینان، راه به جایی نبرده است. یکی از شهرک نشینان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پسر عمویم در گارد مرزی خدمت می‌کند و می‌گوید که در آنجا کشته‌های بسیاری وجود دارد و اوضاع دردناک و بسیار ترسناک است. اسرائیل این اطلاعات را مخفی نگه می دارد و مانع از درز آن به جهانیان می‌شود. اسرائیل شکست خورده است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و درخواست های بین المللی برای برقراری آتش بس به دلیل حمایت های تمام عیار آمریکا از این رژیم، تاکنون ناکام مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha