۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85281036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی جمعیت روستایی کردستان از آب شرب پایدار به ۸۰ درصد رسید

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند بود که اکنون این رقم به ۸۰ درصد رسیده است.

محمد فرهاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۶۹ روستای استان، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب پایدار به ۸۶ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان ۴۳ درصد پیشرفت دارد و با اجرای آن ۶۷ هزار نفر به جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار اضافه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در سال جاری ۵۶۰ روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با دستور وزیر نیرو به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شد.

وی تاکید کرد: با تخصیص هایی که قرار است این روستاها داشته باشند تحول خوبی در بحث آبرسانی به روستاهای استان در سالهای آینده مانند ۲ سال اخیر خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: آبرسانی به ۹۹ روستا در حوزه ردیف اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲۰ روستا در قالب فاز دوم جهاد آبرسانی و ۱۲ روستا از طریق خیرین آبرسان، پروژه هایی هستند که در حوزه روستایی برای ارتقا نرخ بهره مندی روستاها از آب شرب بهداشتی و پایدار زیر پوشش قرار می گیرند.

در حال حاضر از یک هزار و ۶۷۱ روستای دارای سکنه در کردستان، یک هزار و ۴۷ روستا از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار هستند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha